Soligt väder och lite träning

Idag har vi haft +8 grader på framsidan. Det känns faktiskt att våren är på g här i Sundsvall. Strålande sol och blå himmel gjorde att jag helt enkelt inte kunde vara inne utan tog med mig Diva ut och satt mig i solen medans hon grävde gropar i snöhögarna och njöt av tillvaron. Lite vittringsträning blev det innan vi åkte till klubben för "ordentlig" träning. Jag har nog kommit på att hon blir ofokuserad av att få för gott godis. Då jag enbart ger henne levergodis så letar hon mycket bättre.

Träningen på klubben gick bra idag. Inte så stor skillnad mot för de tidigare passen. Gripandet på apporteringen går bättre och hon tassar inget alls längre. Har dock inte börjat kasta den ännu utan lägger bara ut den. Men det går åt rätt håll.

Fjärren gick jag ut på 15 m idag och det fungerade ganska bra må ja säga :)

Nästa helg är det kurs för Diva och mig och det ska verkligen bli spännande. Tävlingssäsongen börjar närma sig och det finns kanske en möjlighet att vi kan få oss ett första pris innan nästa vinter.

Om en stund ska jag ta och åka iväg till Nea, med 2 killkompisar och grilla korv :)

Ha en bra söndagkväll.


Kommentarer
Postat av: Malin

ja visst är det underbart att äntligen kunna sitta lite i solen! Vår balkong blir också sådär härligt varm på dagen så då sitter jag där så mycket det går =)Kul att träningen funkar bra! Jag och Tuva har inte haft så mycket tid att träna nu eftersom barnen är sjuka (igen!!) och hon har inte ens varit ute på långprommis på fyra dagar! Alldeles för lång tid i stillhet för en galen goldenvalp...

2011-03-21 @ 07:03:12
URL: http://finamalina.wordpress.com
Postat av: Malin

Visst är det härligt med vårvärmen!!

Det är väl klart att ni kommer få ett förstapris långt innan nästa vinter, tror jag :) Kul med kurs! Jag vill oxå gå kurs...

2011-03-21 @ 07:49:29
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Hanna

Här stektes det också framför en solvägg igår, så det är väl bara att välkomna alla fräknar snart... :)



Jag efterlyser bilder från i lördags :)

2011-03-21 @ 08:51:24
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0