En kortis?

Idag har jag och hundarna provat något nytt. Jag tog en vittringspinne och gömde den (gjorde om det några gånger och bytte då rum och plats på pinnen) och lät dom en i taget leta reda på pinnen. Denna "lek" vart mycket populär bland båda hundarna =D Tanken med detta är att Diva ska sluta tugga på pinnarna. Och mycket riktigt, när hon väl kom tillbaka med den hittade pinnen var hon så stolt och kunde inte komma tillräckligt fort fram till mig för att lämna av den och hade ingen tid att tugga på pinnen. En annan sak som jag ändrade på vad att jag satt på en stol då hon lämnade av den till mig och hon tuggar mycket mindre då hon får lämna av den i knähöjd då ja sitter på stolen än vid höfthöjd då jag står. Antagligen för att om hon lämnar den med huvudet nerböjt så finns ingen benägenhet att tugga på den. *Hoppas hoppas hoppas verkligen att det ger resultat* Jag ska nog göra den lite fler gånger för att försöka få det i ett mönster att pinnarna inte ska tuggas på =)

Fjärren tränade vi lite idag med, dock behöver den repareras ganska mycket =P Har legat lite på latsidan då jag vet att hon kan den. Fy på mig!

Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Om man inte redan var påhittig så blir man då det när man tränar hund... :P Hoppas det funkar!

2011-03-16 @ 18:54:50
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Malin

fiffigt!

2011-03-17 @ 08:42:05
URL: http://finamalina.wordpress.com
Postat av: EmbLeM

Sv: Tack så mycket! :D

2011-03-19 @ 15:53:25
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0