Stockholmsresa och Lydnads SM 2011

VARNING för ett monster långt inlägg!

I söndagskväll kom jag hem efter 4 dagar i Stockholm, med både hundträning, lite semester, trevligt sällskap och inspirerande tävlingsekipage. I torsdags åkte vi ner jag, mamma och Diva för att bland annat hinna umgås med Tina och Marika med familj och hinna träna lite där nere innan tävlingarna startade.



Fredag:
Lite träning hans och så såg vi provhunden i lydnad. Det kändes att det började dra ihop sig och jag har börjat känna igen de stora namnen inom lydnaden nu vilket är roligt. Tidigare har jag bara hållit koll på de stora människorna inom Islandshästridningen men nu börjar jag känna igen landslagsekipage och andra framstående namn. Hände inte så mycket mer roligt på fredagen, fick bra tips för hur jag ska träna vidare på rutan och vittring, tack för det Tina!



Lördag:
Då började tävlingarna, jag och mamma såg tyvärr inte de första hundarna (j***a Stockholmstrafik, skulle aldrig kunna tänka mig att bo där och åka bil överallt), men de personer som jag ville se han jag iaf se. Niina Svartberg, Malin Karlsson (U-SM vinnaren 2010) samt en del andra intressanta namn. Jag kan säga att dagsformen för en del kanske inte var den bästa och att skillnaden på ekipagens färdigheter var i vissa fall stora men överlag tycker jag det är roligt och inspirerande att se. Inget är omöjligt och att se att jag själv är kanske inte så dålig ändå utan även fast de ekipagen på SM är där så har de oxå missar, de har tugg, de har sneda sättanden, de missar vittringen, eller ett skifte i fjärren!


Söndag:
Den stora finaldagen. Ekipage som Helena Lindholm med Picknick, Niina Svartberg med Skojj,Diana Ljungström med Tazzehagens Tazz, Mona Kjenholm med Marvin, Maria Brandel (före detta Hagström) med Ylle och många fler fick vi se i finalen. Tragiskt nog så vräkte regnet ner nästa hela dagen och det var endast de riktiga hundfantasterna som brydde sig om att vara kvar till sista ekipaget (Maria och Ylle) skulle göra sin runda. Maria och Ylle stod tillslut som segrare efter att ha varit bakom Lillemor och Krollie några år. Stort grattis till fina poäng (299.667 och 302.50).

Lite tråkigt är det dock enbart få träffa Tina och Rosso och Marika, Speja och Nellie enbart en gång om år =( Vi längtar redan till nästa års SM i Borlänge. Tack för en trevlig helg och så håller vi tummarna att vi får hejja fram Tina och Rosso på nästa års SM!



Jag har haft en kanon helg där nere i Stockholm och varje gång jag har åkt ner på SM så får jag samma insikt, detta är det jag vill hålla på med.  Visst ser lydnad strikt ut men det sammarbete som ligger till grunden för lydnaden och den kreativitet som måste finnas för att nå framåt då man stöter på problem är det som jag älskar med sporten. Och att få göra det med sin bästa kompis som förövrigt har ett så stort hjärta och en potensial som är större än jag kan ta vara på, det kan inte bli bättre =D

Självklart har jag inte haft tid att knäppa några kort =P Dels pga dåligt väder men även för att jag har haft roligare saker för mig ;)

Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag har haft.

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Låter som en toppenhelg! =)

2011-06-21 @ 19:28:49
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin & Dima

Låter som en riktigt rolig helg!! Till nästa års SM tänker jag oxå åka och titta!! :-D Kanske vi får se dig & Diva tävla där oxå :)

2011-06-21 @ 19:43:31
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visst bli man taggad! Jag och Kyra ska mysträna hela sommaren med våra nyinköpta koner:)

2011-06-22 @ 15:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0