Söndag 12 juni

De senaste dagarna har varit mycket varma, hundarna har fått sina promenader på kvällarna då det blivit lite svalare ute och så även idag. I morse vid 10.30-tiden var det redan 25 grader i skuggan och mycket kvavt. Jag passade då på att träna Diva ett pass. Hon har varit så rastlös de senaste dagarna eftersom vi inte gjort så mycket. Vi tränade rutan (som gick bra, förutom att hon inte lyssnar så bra på stanna kommandot), apportering med träapport, som förövrigt ser mycket bra ut nu må jag säga =) Hon tappar lite fart på slutet och går ner i trav men det jobbar vi vidare på. Fjärr gjorde vi med, enbart på 10 m idag (brukar träna på 20m, bara för att överträna lite), den såg mycket fin ut förutom att jag märker att jag har tränat första skiftet lite för lite, jag måste nämligen träna 20 ggr ligg-sitt och 1 gång ligg-stå för annars ställer hon sig på stå kommandot. Hur som helst är jag nöjd med dagens träning. Det är mest detajler som måste finslipas på annars så känns formen riktigt bra må jag säga =)

I eftermiddag så har jag varit in på travet och kollat på när Mirres varmblod Belle kvalade. Gick riktigt bra, så nu får han vara med och slåss i riktiga loppen.

Kan meddela att Diva fortfarande fäller som en tok. Jag är helt säker på att hon kommer bli en Svensk Naken Retriever innan fällningen är över =P Lite massage har hon hunnit få av mig. Har även insett att det blir mycket mer massage för henne på vintern då jag sitter och kolla på hockey i vardagsrummet 3 ggr i veckan och passar på att massera henne samtidigt.

Tänkte lägga upp en bild på min fina bränna, men det syns inte så väl på kort. Förra helgen då det var islandshästtävlingar så hade jag ett plåster på mitt högerben, och trots att jag har solat nu i en veckas tid så syns det fortfarande ganska tydligt =P

Nu ska jag ta med mig hundarna och gå på en långpromand i det svala vädert =)

Bara 4 dagar kvar tills jag och mamma åker till Stockholm för att se Lydnads och Agility SM =D


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Snyggt med plåsterbränna! =)

2011-06-15 @ 17:08:58
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0