Efter regn kommer solsken

Det sägs ju så iaf. Jag hoppas på snarare på att efter 4 veckors träningsuppehåll kommer en grym form. Idag smäller det nämligen. Efter att ha vilat Diva i först 2 veckor utan någon annan aktivitet än motion och sen 2 veckor med lite nosarbete och apportering men idag ser ni så ska vi ta tag i lydnadsträningen igen =D Dock kommer jag hålla mig på hemmaplan och träna ytterligare några veckor till och enbart göra roliga saker på klubben, lite agility "hinder" och engagemangsövningar. Detta för att få in att vi gör roliga saker på planen.

Jag har knåpat färdigt på träningsupplägger och fokus kommer framförallt ligga på att hon ska hålla ihop i transporterna, rutan, vittringen, fart och pressition i FF:et. Men idag mjukstartar vi nog lite med träapportering och metallapportering.

Men nu ska jag göra mig klar för åter igen bär det av till Timrå och Nationella Islandshästtävlingar. Mycket fina hästar att kolla på =) Och om jag har tur får jag ta en tur på Ómi efter det. Han börjar bli riktigt duktig nu må jag säga, eller det kanske är jag som lyckas göra rätt =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0