Uppladdningen har börjat, iaf för min del =P

Här om natten vaknade jag och var alldeles kallsvettig och var tvungen att kolla så vaccinering stämde så Diva och jag får starta på U-SM. Så det vara bara att tända lampan, kliva upp och börja leta reda på regelboken för lydnaden, vaccinationsboken osv. Sjävklart var det inget problem med vaccineringen. En annan natt vaknade jag av att jag hade drömt att jag glömt packningen hemma. Vilket såklart gjorde att jag nästan började packa redan då :O Det roliga är att jag inte alls är speciellt nervös mest förväntansfull =P Jag tycker det verkligen ska bli superkul att få komma ner och visa upp en gladhund och förhoppsningsvis ett fungerande samarbete. Och ett plus om poängen är någolunda ;)

Planen var att låta Diva vila denna vecka, men efter att hon kommit tillbaka med sådan energi att jag inte ens trodde det skulle få plats i den lilla kroppen så vågar jag inte det. Då kommer jag ha en bomb som bara väntar på att explodera när som helst ;) En otroligt trevlig känsla må jag säga! Mycket engergi och så ser hon numera efter klippningen ut som en valp^^

Idag vart det ett pass mitt på dagen. Runt 20-25 grader och strålande sol. FF ser bättre och bättre ut, hon börjar förstå att vi nu ska svänga i språngmarchen med. Här har vi lite att fila på till nästa vecka. Mer sidoförflyttningar i stående postition, hon brukar i vanliga fall hoppa på rumpan vilket gör det svårt för både henne och mig.

Sättandet filade vi lite på och det var lite segt men annars helt ok. Rutan tränade vi oxå, har insett att jag tränat för få långa skick på senaste tiden, hon har nämligen fått svårt att gå ut. Så idag blev det ordentlig retning. Linnéa höll i Diva medans jag gick ut i rutan, bollade med bollen lockade på henne och sen så sprang jag tillbaka till Diva och skickade henne på rutan. Och oj vilken fart hon fick =D Hela vägen ut gick det med och stopp fick jag i mitten på rutan! Superfint skick må jag säga att de blev!

Ett hopp-apport på rätt höjd, fungerade bra så då behöver vi inte träna det på några höga höjder. Diva fick avsluta med en budföring och det gick kalas det med =)

Nu är det alltså bara lite små filande kvar, så som rutträning, någon vittring och lite stegförflyttningar och vändningar på stället sen känner jag mig ganska lugn. Nu räknar vi ner! 1 vecka och 3 dagar kvar innan vi åker =D


Lille go trollet mitt <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha, känner igen det där med att vakna mitt i natten i tron att man glömt något!! ;)



gud så flitiga ni är med träningen, duktiga!! vill ni ha träningssällskap så hänger jag gärna med något nästa vecka, flyttar till sundsvall på söndag! :D

2011-07-26 @ 20:20:57
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Haha jag brukar också ha oroliga nätter när jag ska iväg på något särskilt!

2011-07-26 @ 21:00:01
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Vi måste ju få till en träning ihop innan vi styr våra kosor söderut tycker jag :)

2011-07-30 @ 21:04:09
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0