Någon som hörde mig?

Jag och mamma började dagen med en promenad, de hade sagt på vädret att det skulle regna hela dagen men himlen var fint blå och solen sken och det var runt 20 grader. Vi hade dock inte kommit så långt på våran promenad kanske 20 min så hörde vi åskan för första gången. Den var då ganska långt bort även om de gråblå molnen hotfullt tornade upp sig på andra sidan sundet. Vi fortsatte och jag pratade om hur lama åskskurarna är här i Sverige och jag var glad över att (nästan) inga orkaner kommer till Sverige och inte heller så mkt regn så det blir översvämningar eller så många blixtnedslag så det orsakar speciellt mycket. Och vad händer inte? Jo såklart så svänas delar av Sundsvall över, vissa gator får stängas av pga så vattnet, garage blev översvämmade, en hagelskur invaderar delar av staden och vissa hagelkorn var tydligen så stor som en 50 öring, inte nog med det så slog blixten ner, och den orsakade inte bara strömavbrott utan en vindsdel på ett hus började oxå brinna. Efter detta funderar jag starkt på om det var någon där uppe som hörde vad jag sa och skulle visa att det minsan kan hända saker i stillsamma Sundsvall med?

Temperaturen har hur som helst sjunkit till +15 grader och det blåser fortfarande men det har trots allt slutat regna och åskan är borta sedan många timmar tillbaka. Efter antal timmar inne tittandes på film (på den bärbara datorn utan sladden i väggen) medans åskan drog förbi så var jag en aning rastlös. Detta bäddade för en inomhusträning med vovvarna. Då passade jag på att träna detaljer som lätt missas då man har en stooor gräsplan i vanliga fall och fokuserar mycket på vart och attidityd. Så idag tränade vi lite klossträning, detaljer i fjärren, stegförflyttningar, svängar och otuggade vittringspinnar =) Detta resulterade i en nöjd matte och nöjda hundar som nu sover gott på golvet brevid mig.

http://www.st.nu så finns bilder från översvämningar för dem som inte bor i Sundsvall och är intresserad av att se!

Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaha, då vet jag vems fel det var att jag blev jätteblöt då! ;)

2011-07-13 @ 14:08:31
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0