Lite smått och gott

Oj vad jag har hunnit med mycket denna helg :O Jag tror nästan att den har haft fler timmar än en vanlig helg ;) I fredags jobbade jag ca 06.45-11.00, sedan hem för en promand med hundarna med lite bad, och på kvällen en tur till Linnea S för att aktivera ett stycke Omi häst. Lördagen så hade jag och några i hundträningsgruppen bokat en turridning vid Västanåfallet. Jag fick en superfin Haflinger (som jag redan glömt bort namnet på) som var pigg och mycket trevlig att rida. Hundarna fick massage och mormor och morfar kom på besök för att fira mammas födelsedag med middag och god efterrätt. På kvällen vart det åter igen Linnea S och en tur på Omi som förövrigt börjar bli riktigt duktig =)

Kan ärligt tala om att jag har väldigt mycket träningsvärk både på ena och andra stället idag. Ryggen, ljumskarna, under och överarmar och slutligen vaderna. Det ska kännas att man lever ;) Så idag har jag vilat från ridandet och hunnit med ett lydnadspass med hundarna istället. Diva känns fortfarande riktigt fin. Alla moment gick bra idag. Hon har åter igen fått upp farten till rutan och numera stannar hon fint på mitt kommando =D Vittringen går framåt även om det var lite tveksamt gripande idag. Men inget plock alls! Så jag är nöjd ändå.

Diva har fått massage idag med och det känns som att stelheten i frambens musklerna börjar släppa nu. Men jag ska fortsätta massera henne hela nästa vecka så hon får bra förutsättningar.

Ikväll har vi varit på sökträning. Linnéa R med kelpisarna och Hanna med schäfern gjorde oss sällskap i skogen idag. Både Tessie och Diva fick vara med idag eftersom vi var så få. Tessie som aldrig har testat på sök förut tyckte det var jättekul. Vi började med dubbelretning på båda sidorna stigen. Dvs. figgarna stog ca 15 m ut och lockade lite på Tessie. Därefter vänder jag och gå tillbaka lite på stigen medans figgarna går ytterligare 10 m ut och gömmer sig och sedan vänder jag Tessie och låter henne välja sida. Hon var verkligen superduktig och letade jättefint alla skicken och hittade 4 figgar i skogen =D

Diva var verkligen taggad idag, hon låg på stigen och grävde sig fram då jag höll emot kopplet =P Vart lite mycket spring i benen för henne så hon sprang kanske mer än hon använde nos och hjärna. Men hon hittade alla figgarna och hade bra fart hela tiden trotts att det var varmt. Och båda hundarna klarade av att springa över bäcken som var mitt i rutan UTAN att stanna och bada i den eller dricka ;)

Hoppas ni har haft en lika rolig helg som jag har :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

vilket superhärligt inlägg.!!:)

2011-07-31 @ 22:53:52
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Tina/Rosso

Härlig läsning. Blir glad när jag läser om rutan ;)) lite träningsvärk är bara bevis på att du har gjort något ;). Skoja...

2011-07-31 @ 22:55:45
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Hanna

Åh, jag hade också velat vara med på turridning.. hujedamig vad jag missar grejer! :(

2011-08-01 @ 10:26:09
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0