Kvällsträning

Eftersom det har varit så varmt de senaste dagarna har jag passat på att träna på kvällarna då "bara" har varit +25 grader vid 9 tiden =)

Ikväll har vi pysslat på med lite av varje, rutan är stående på schemat samt tugget på vittringen. Idag blev det förutom de ovanstående lite dirrigeringsapportering, metallen, nostageten och lite pet i fria följet. Det händer inga direkt stora förändringar just för tillfället, hon klarar alla moment ganska hyfsat och det finns som sagt mest detaljer att träna i de olika momenten. FF måste vi jobba mer på uthållighet då jag den senaste tiden har fokuserat mycket på position i svängar och stegförflyttning. Apporteringen är det farten som saknas ibland och gripandena är lite slarviga. Fjärren underhåller jag mest nu, varrierar mellan att stå nära och fokusera på perfekta skiften, stå långt ifrån henne (20 m) och varrierar med att träna enstaka skiften med att öva uthållighet och göra flera samt sista varrianten att fokusera på stabiliteten mellan skiftena. Rutan har vi fått till ganska bra nu tror jag, hon springer för det mesta ut och står stilla i rutan och är inte alls lika yvig som hon har varit.

Min plan inför U-SM som nu är ca 4 veckor bort är att träna henne i 2 veckor till låta henne vila 1 vecka och sedan sista veckan köra ett genrep och en massa roligheter på slutet =) Ska även låta henne få massage för att få henne igenomkänd även om jag masserar henne så vill ja ha nån som vet hur det ska kännas =P Sedan några simningar till så är vi frame vid avresan sedan ;)

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Låter som en bra plan. Härligt att det fungerar så bra.

2011-07-11 @ 08:54:21
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Sofie

Flitiga ni är! :)

2011-07-11 @ 14:32:25
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Spännande! =) Kul att det går bra!

2011-07-12 @ 08:36:47
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0