6 januari

Jag tänkte börja med att tipsa om en god efterrätt som är väldigt enkelt och snabba att göra. Det är en cheesecake variant med daim.

Du börjar med att vispa 2 dl vaniljvisp

vispa tills den är krämig

Hacka 1 förpackning med dubbla daimbitar i, och vispa sedan ner den i smeten.

Häll sedan ner blandningen i en pajform

Hacka 1 förpackning med daim igen och strö denna över.

Ställ sedan in den i frysen tills den har frusit (ca 4 timmar)

Väldigt enkelt och gott :)


Detta var efterrätten jag serverade igår på min födelsedag.
På tal om det så fick jag en resa till Stockholm och Lydnads & Agility SM. Det bästa jag skulle kunna få :) Jag fick även en CD-skiva och 1 000:- och till helgen väntar fler presenter :)

Idag blir en stillsam dag, Diva ska simmas, Tessie ska få sin promenad och lite pluggande har jag tänkt hinna med oxå.

Kollade runt lite på kennel hemsidor i morse och oj så akut valpsugen jag blev =P Som tur är så brukar det gå över då jag får träna ett pass med Diva ;) Jag har även nu skrivit upp alla tävlingar under våren/sommaren så jag hoppas vi kan ta vårt 1:a pris i klass III väldigt snart. Det finns fortfarande mycket detaljer att fila på men vi är på väg åt rätt håll iaf :)

Pappas kommentar igår om Divas och min relation: "Hon är ju din andra hälft". Jag vet dock inte om det är sant men tydligen sitter vi mer elr mindre ihop =P Jag och mitt lilla bu djur <3

Ha en bra dag allesammans :)

Tillägga i inlägget efter att jag varit ute och tränat lite gripande med träapporten. Så slog mig tanken att jag inte ens har lärt Diva hur hon ska gripa den. Jag har lärt henne att hon ska hämta den men inte hur hon ska gripa. Vilken smart matte -.- Inte alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0