Träning med trevligt sällskap

Idag blev det en sväng till klubben igen (ovanlingt va?) och trevligt sällskap hade vi av Martina och Sofie. Tänk vad mycket roligare och mycket mer givande hundträning är om man har gott sällskap.  Nu ligger vi iaf i hårdträningen (igen) för snart är det tävling. De senaste dagarna har varit lite så och så med träning. En omtenta mitt i alltihop gjorde att mina timmar på dygnet vart en aning för få. Jag har börjat träna in tasstageten på lilla damen och det tar sig. Även om hon kanske inte tycker att det är lika kul som nostargeten.

Annars tränar vi rutan så det bara står härliga till. Har tränat mycket mot föremål (apporter bakom rutan), människor som sitter på bänkar bakom rutan osv. bara för att hon inte ska känna sig osäker på att gå ut och glöma bort sin uppgift. Resultatet än så länge ser väldigt bra ut. Har tränat mer med att vi båda springer mot rutan och bollen så hennes fart är mycket mycket mycket bättre nu mera. Roligt att se.

Fjärren har jag reparerat igen och den ser bra ut igen.

Men den stoooora nyheten för dagen är att vi har tränat vittring och nu hittar hon rätt pinne med enbart min lukt på =D Testade först med att de andra pinnarna låg i en hög på sidan om den rätta och hon tog rätt pinne fint. Sen så la jag dom i ring och även då hittade hon min pinne. Det är nog bland de första gångerna som hon inte har haft godis doft på pinnen och hittat den. Vilket är ett stort framsteg! Hon vart förvisso lite osäker om vilken hon skulle ta, men då hon nosade på rätt så bestämde hon sig dirket för att det var den rätta.

Här nedan kommer filmerna från tävlingen förra måndagen om det är någon som inte har sett den och vill se. Kameran stängde av sig efter vittringen så fjärren vart på en separat film.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh så roligt att se på filmerna:) Kul att vittringen går bättre!

2011-08-22 @ 20:58:00
URL: http://hannashundar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0