Aktiviteter

Fast att denna helg fortfarande har en hel del kvar så har jag redan hunnit med en massa saker. I går han jag och mamma med ett dummiesök innan det var dax för henne att börja jobba. (bilder finns längst ner i blogginlägget) Efter att ha låtit båda hundarna får var sina skick så tänkte jag att för att få Diva att fokusera lite mer på sin uppgift så la jag ut båda dummiesarna vi hade med oss och så började vi med att skicka Diva först och direkt efter Tessie. Så båda hundarna var ute och letade samtidigt. Jag har aldrig testat konkurens i apporteringen förut för att jag har inte varit helt säker på hur Tessie skulle reagera. Men vilken succé det blev för Diva! Hon letade jättefint och han ha båda dummiesarna. Tessie vart lite uppgiven eftersom hon är så mkt långsammare och det var varmt. Men hon fick göra en gång till efteråt och då vart hon glad igen :)

Kvällen/natten tillbringades hos Mirre för att se några filmer :) Alltid lika trevligt! Synd att det inte händer oftare.

Idag har vi hunnit med ett spår(!), kors i taket. Jag gick ut och la 2 ganska korta spår, ett till Diva och ett till Tessie. Rekord för att vara jag tror jag. Brukar väl bli sisodär 1 spår om år =P Då kan ni kanske räkna ut vilken nivå Diva spårning ligger på. Tyvärr! Tessie däremot är superduktig och tycker det är jätteroligt. Efter spåret så snörade jag på mig joggingskorna och tog med mig Diva ut på en sväng. När vi var på väg hen efter joggingturen så la sig Diva i en vattenpöl hon hittade =P En trött och varmjycke som efter en stund i pölen blev en glad och blöt/smutsig jycke :)

I eftermiddags har jag hunnit med en tur till Birsta City och windowshoppat lite. Elr det vart faktiskt en magnum mandel.

Ikväll ska jag gå ut och träna lite lydnad och i morgon väntar lite pluggande och en tur till klubben för att träna.

Bilder från gårdagens apportering.


Så matte blir glad om man hittar hennes "tappade" vante och självklart hittade Tessie den=)


 Tessie har hittat dummien efter ett fint sök. (Väldigt suddig bild tyvärr)


Det går att ana den gula räserhunden i mitten av fotot.


Tessie sitter och spanar efter vart mamma lägger dummiesen =)



Diva demonstrerar hur trött och törstig man blir efter några skick.


Diva i full fart med dummien i munnen :)


Diva i fullfart!


Ops! Liten miss, Diva lämnar av i fotposition.


Fin avlämning av Diva <3

Ett litet smakprov på vad helgen har innehållit. Hoppas ni andra har haft det bra.


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Påsklovet kan ju inte vara annat än bra när vädret är så här ljuvligt! )=

2011-04-25 @ 09:36:40
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0