Med lite glädje...

går det mesta bra.

Denna vecka har träningen gått oförskämt bra :O FF ser mkt bättre ut och jag har fått tillbaka henne i rätt position, vänstersvängerna ser bra ut igen, språngmarchen saktade jag ner tempo något igår och det blev verkligen jättesnyggt. Sättandet har vi oxå fått till igen så det ser bra ut och med snabb reaktion.

Inkallningen fungerade så bra igår, det var länge sen jag såg sånna snabba reaktioner även där. Rutan är nog det enda just för tillfället förutom vittringen som krångar lite. Hon har full fart ut men har börjat leta var hon ska vara. Så igår började vi åter igen träna rutplaceringar och förhoppningsvis så blir det bra snart igen ;)

Vittringen jobbar vi på med och jag tycker fortfarande det känns väldigt bra.

Veckan STORA glädje moment är fjärren. Hon har haft lite problem med att trampa ett steg år antingen höger elr vänster. Fick bort det genom att hålla en godis i handen då jag sa 'ner', igår testade jag att gå ut på längre avstånd (5-7m) för att se hur hon reagerade då jag sa ligg. Till min stora förtjusning så lägger hon sig perekt =D Det känns äntligen som om det helar lossnat i fjärren.

Metallapporteringen gå utmärkt och hon har fina gripanden där utan bus, farten är god och även vanliga apporteringen går bra. Har mest övergått i att träna dirigerinsapportering nu eftersom vi behövde något nytt att träna.

Jag tror träningen har gått så bra för att vi har haft så kul då vi har tränat och det är så här det ska vara att träna med sin bästa vän ;) Jag var till och med påväg att gå ut och träna halv 11 i spöregnet i fredagskväll för att suget vart så stort, men jag skonade den snarkande Diva från det =P


Plutte Diva =P Längtar nästan lite efter nästa yrväder.

Det känns som att jag och Diva vässar tävlingsformen nu ;)

Gårdagen tillbringades på klubben där jag var tl i lydnadsklass 1 och 2, det är alltid kul att se de olika raserna som är med i framförallt de lägre klasserna. En Grand Danios  vad med i klass 1, jösses vilken gigant till hund :P Kvällen/natten tillbringades på kåren med Nea vilket var trevligt.

När klockan ringde 8 för att jag skulle kliva upp och plugga så var jag inte så pigg kan jag lova. Men kors i taket så han jag med en del tills jag skulle iväg. Som den hundnörd jag är så följde jag med Hanna och hennes beardisar och kollade då dom vallade, jag kan tillägga att jag till och med fick skrapa bilrutorna då klockan var 10. Snacka om fashinerande. Hundar som inte ens hade vallat förut visste precis vad dom skulle göra, sedan kan ju så klart förbättra deras teknik ovs. men bara det att hunden kom in till fåren och vet att den ska springa runt och hålla i hop fåren. Det är väldigt läcket. Man använder till och med en sådan där "gammal" herdekäpp som dom har med i Babe filmerna xD

Hoppas alla har haft en lika trevlig helg som jag har haft.


Inläggets citat: Champions aren´t made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them - a desire, a dream, a vision. -Muhammad Ali

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror du var mest imponerad av herdekäppen :P



Riktigt kul att höra att ni vässar tävlingsformen! :)

2010-09-26 @ 21:01:48
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Tina/Rosso

Härlig läsning Cissi!! Fortsätt och ha kul med din kompis...

Kram från Tina och Rosso

2010-09-28 @ 14:20:49
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0