Lydnadsträning med Hanna och beardisarna

Idag var jag och Hanna iväg på en annan klubb och tränade lite lydnad. Jag hade med mig båda hundarna dagen till ära och hon hade med sig sina 2 beardisar (Yrsa och Viggo). För att sammanfatta Divas och min träning och gick det super bra idag. Hon har vilat i över 2 veckor nu och hon var verkligen taggad och jag valde att träna Tessie först så det var en himla fart på Diva när det väl var hennes tur. FF var hon pigg på men lyckades hålla rätt position nästan hela tiden. Sättandet under gång gick ganska bra det med, första var väldigt segt men jag påminde henne och sen gick det bättre. Fjärren gick ganska bra den med. Metallen gick väldigt bra trots att det bara var runt 10 grader och blåst så tog hon den bra. Hoppapport gick hyfast, dock behöver det tränas mer för att det ska gå perfekt. Någonting som jag är oerhört nöjd med idag är rut-plaseringen. Hon klarade det superbra idag och det känns jätte kul med tanke på att det var ett tag sedan vi tränade det och vi var på en ny plan. Nedan kommer lite bilder på Hanna, Yrsa och Viggo. Alla är dock inte super kvalitet på då jag inte kommit underfund med vilka inställningar jag ska använda ;)


Hanna och Yrsa under FF


Hanna och Yrsa


Yrsa lämnas för sista biten på ink. i 2:an


Hanna tränar kontakt med Viggo


Hanna och Viggo under FF


Hanna och Viggo med busbollen


Viggo under läggandet


Viggos återhopp till matte


Viggo återhopp

Hanna du får rätta mig om jag har fel men jag tror jag har skrivit rätt namn på hundarna.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Finn ett fel... en bild är fel, ledtråd: påsklämma ;) Jättefina bilder iaf!

2010-09-03 @ 15:57:09
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Anonym

Eller förresten... hur dålig matte är man om man inte känner igen sin egen hund? :P Det var bilden på läggandet som jag trodde var Yrsa, fast du har rätt i att det är Viggo =)

2010-09-03 @ 16:04:03
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Jag ska tävla lydnad den 25 har jag tänkt! =)

2010-09-03 @ 19:44:52
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Roligt att höra att du gillar bilderna :P

2010-09-06 @ 12:56:02
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0