Istid?

Med tanke på klädseln inför dagens träning så kan nog resten av Sveriges befolkning fundera om istiden har infunnit sig på Sundsvalls Brukshundklubb. Dagen till ära hade jag alltså; dubbla långkalsonger, hundtränarbyxor, linne, tjocktröja, vinterjacka och pannband. Kan tillägga att jag inte frös, men heller inte svettades. Perfekt klädsel med andra ord. Börjar dock fundera över vad jag ska ha på mig då temperaturen sjunker 20 grader till :P

Så till träningen. Jag hade med mig Tessie idag med och hon gick ett sånt fint fritt följ, tror nog inte hon har gått ett sånt fint ff i hela sitt liv <3 Mattes lilla älskling! Inkallning med ställande gick ganska bra det med. Apportering som är en av Tessie favoriter gick oxå bra =)

Diva fick sitta och ladda i bilen tills det var hennes tur. Vilket brukar tendera i att hon blir smått galen och super härlig att jobba med. Intensiteten som hon har när hon utför momentet är super härligt. Hela hunden vibbrerar och det känns som om hon ska få spel när som helst, då är hon som absolut bäst enligt mig ;)

Jag började med ett sättande undergång, det gick riktigt bra idag. Snabbt var det ;) Fortsatte med vittringen som oxå gick bra. Sen valde jag att träna lite dirrigeringsapportering. Första sicket valde jag att ställa ut glassbyttorna med godis i så att hon skulle komma ihåg vad hon skulle göra då det var länge sedan vi tränade det. Andra skicket så la vi ut apporterna och det var verkligen klockrent. En väldigt fin båge ut till apporten och bra gripande denna gång. Jag gjorde en gång till och skickade denna gång henne till höger, inte lika bra båge men fortfarande helt okej, dock något sämre gripande men det är en bieffekt som vi jobbar på på sidan om ;)

Fjärren behöver vi fortfarande träna mer på men den kommer nog den med så småning om.

För att summera denna träning så är jag verkligen super nöjd. Ska åka upp till klubben en sväng i morgon och träna lite rutplaceringar och hopp och möjligvis lite annat kul. Men det känns som om det går frammåt nu iaf.


Inläggetscitat: In this life we cannot always do great things. But we can do small things with great love. -Mother Teresa

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja du ska vara jättenöjd, det såg så fint ut så! :)

2010-09-22 @ 10:32:04
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Emblem

Men gu, vad det verkligen så kallt? xD

2010-09-23 @ 10:41:29
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Haha, långkalsongerna kommer inte fram förrän det är kallare än -10!! =)

2010-09-24 @ 15:49:41
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: EmbLeM

Sv: Hehe de det hopas jag att du inte gjorde, annars hade det varit konstigt ;)

2010-09-25 @ 14:45:37
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0