Back on track again

4 dagar har gått sedan jag lämnade Sundsvalls Central och mitt hem med familj, vänner, träningskompisar, hundarna och tryggheten. Den första dagen hade jag en del hemlängtan och det kändes mest jobbigt. Klassen var fantastisk och jag kände verkligen att jag passade in från första stund, lägenheten är mysig och hemtrevlig och staden uppfyller allt som folk har berättat om den. Nu till saken! Jag trivs inte alls på programmet, så efter 2 intensiva dagar är jag nu hemma i Sundsvall igen med en uppsagd lägenhet, en skolbok mindre, och många erfarenheter rikare. Jag har alltså avsagt mig platsen på Idrottsvetenskap och väntar nu på svar för att hoppas på Projektledarutbildningen - inrikting folkhälsovetenskap här i Sundsvall.

Jag ser inte alls detta som ett misslyckande, som jag tidigare skrev trivdes jag super bra i Östersund och det känns lite tråkigt att åka hem till Sundsvall igen, samtidigt som jag känner mig otroligt inspirerad att fortsätta med hundträningen på en helt annan nivå än den jag är på. Att dessa 4:a dagar kan ge så mycket och fram för allt fick mig att inse att min passion i livet verkligen är hundträning och att allt som tidigare var serverat under näsan på mig nu inte längre fanns där gjorde att jag började tänka efter. Ingen utbildning är värd att riskera min kärlek till hundsporten och det jag brinner för. Men ibland så måste man distens till saker och ting för att se dem klart.

Jag har nu på egenhand börjat leta instruktörer som kan tänka sig att ha ev träningar för mig och Diva för att vi ska utvecklas och ska ta varje chans som finns att bli så bra som möjligt!

Dagens citat får vara från en av lärarna uppe i Östersund. "Man analyserar ofta de dålig tävlingar, men glöm inte att analysera de bra. Det är dem som ger det vinnande konceptet."

Så nu skulle jag behöva lite hjälp av er som läser denna blogg. Alla som vet någon lydnadsinstruktör som är bra får hemskt gärna skriva det till mig så att jag och Diva kan hitta någon fler att träna för. Jag tror nämligen att ju mer variation och ju fler tränare man tränar för dessto lättare blir det att hitta sin "egen" stil och även mindre bra tränare elr tränare som man inte håller med har en mycket att ge.

I morgon ska jag och Hanna träna så we are back on track again.


Min fina fina Diva =)


Kommentarer
Postat av: Malin

Det var snabba ryck! ;) Men känner man direkt att det var fel program så är det ju lika bra att sluta direkt.Själv gick jag i drygt en månad på universitetet i Karlstad innan jag hoppade av, vilket jag kunde gjort första dagen lika gärna eftersom jag redan då insåg att det var fel!! Hoppas att du kommer in på utbildningen i Sundsvall istället:)

Kramar Malin & Dima

2010-09-03 @ 21:58:00
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Nämen ojdå :O

2010-09-05 @ 11:51:19
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0