Lydnads klass III tävling

Idag var det såå nära men ändå så långt ifrån. Diva kändes verkligen super härligt idag. Lagomt taggad och följsam och villig under uppvärmningen. Vi var enbart 2 starter i 3:an och jag fick startnummer 2.

Poängen vart:
Sittande i grupp 10p

Platsliggning 9p (dk läggande)

Fritt följ 9 p dk (här såg Diva en fågel och missade att vi skulle göra en helt om så jag fick ge ett dk)

Sättande 10 p

Inkallning m. ställande och läggande 6 p (dk ställande, samt att hon gick någora steg vid ställandet)

Rutan 0 p (hon lyssnar inte på läggande kommandot och springer först igenom rutan för att sedan vända tillbaka till mig, jag skickar henne en gång till och då gick det mycket bättre)

Hopp-apport 6 p (dk, slarvigt tag och tempo åter) Detta moment brukar gå mkt mkt bättre :O

Metallen 5 p (dk, tempo, slarvar girpande)

Vittringen 6 p (tuggar, tempo åter)

Fjärren 9 p (dk från stå-sitt)

Som ni ser var poängen inte direkt lysande. Jag känner mig dock vädligt nöjd överlag. Fjärren var verkligen fin och hon flyttade bara liiiite bakåt, och om vi hade lyckats med rutan lika bra som andra gången så hade vi haft ett 1:a pris. En 9:a på fria följer är inte heller dåligt :O Så nu vet jag vad vi har att träna på ett tag fram över. För er som är intresserad så lägger jag in en film så ni får se hur det såg ut. Dock så är det väldigt suddigt men lite går att se iaf. Såg även när jag tittade på filmen att jag har en massa saker för mig =P Måste försöka tänka på vad gör jag med min kropp xD



Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ni är verkligen superduktiga!!!

2010-10-23 @ 15:27:17
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Tina/Rosso

Grattis till en väl genomförd tävling.

Roligt att se er på film.

Ni är jätteduktiga, bara finlir så sitter 1.an som en smäck.

Syns att ni har roligt

Kram från oss.

2010-10-23 @ 17:04:14
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Malin

Grattis! Håller med Tina...



Dima hade däremot lite väl roligt på dagens tävling;)



Kram

2010-10-24 @ 14:19:22
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Anna&Trion

Snyggt!! =) Va duktiga ni är =) =) Kram

2010-10-25 @ 22:11:38
URL: http://rocktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0