Hade vi tävlat idag...

... hade de gått väldigt bra.

Jag tog ett break i pluggandet och tog med min kära vovve och letade upp en äng att träna på (Det finns fördelar med att bo på landet, det finns mååånga ängar att träna på).

Tränade inte så mycket ff alls idag, lite vändningar på stället och stegförflyttningar bara för att få henne att varva ner lite. Sedan sättandet och det gick bra tycker jag. Tränade rutan, trots att hon inte såg den först så sprang hon rakt fram och då hon fick syn på den ökade hon och ställde sig bra i rutan. Tränade lite metallapportering och farten var helt klart förbättrad idag.

Det jag har sagt om vittringen den senaste tiden får jag ta och äta upp nu. Hon sprang ut med bra fart idag, tvärnitade vid pinnarna kände direkt vilken pinne som var min, tog den och kom springades till mig. *SUPER GLAD matte*. Bortsett från tugg på tillbaka vägen så är jag verkligen nöjd.

Inkallningen gick verkligen super bra idag den med. Stannade fint utan så många steg (Godkännt för att vara Diva) och fart ÄNDA in till mig =D Tränade rutan en gång till och även nu såg det bra ut. Hittade en stock som vi kunde anväda till hopp-apport. Hennes gripande och fart var otroligt fina. Hon brukar ha en tendens att slarva i gripandet då hon har mycket fart, men inte idag.

Fjärren tränade jag lite hemma innan jag gick och jag är så stolt över henne =D I augusti hade vi JÄTTEstora problem med fjärren men med hjälpa av diverse hundfolk så ser den nu väldigt bra ut i mina ögon.

Nu ligger hunden stretchad och trött och sover bredvid min säng =D

Denna beskrivning kan mer eller mindre hålla för hela veckans träning. Hon har gjort stora framsteg och jag känner mig verkligen nöjd med utvecklingskurvan. Jag hoppas bara det håller i sig och hon verkligen KAN momenten nu.

Tänke egentligen skriva ett inlägg om träningsfilosofier men det får vänta tills i morgon eftersom jag var tvungen att skriva om dagens träning ;)




Dagens citat: "Win or lose it doesn't matter, the most important thing is that you be youself while you doing it." Anonym

Kommentarer
Postat av: Erica o Wicco

Vilken fin blogg du har Cissi! :o)Här kommer jag att läsa framöver.. Roligt med vittringen!

2010-10-17 @ 19:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0