10.10.10

Dagen till ära 10.10.10 sitter jag och försöker göra en skoluppgift som går ut på att granska vetenskapliga artiklar. Det är verkligen svårt, och inte alls roligt =( Sådana här gånger önskar jag verkligen att jag hade ett jobb istället, studier om hundar eller ett jobb som involverar dem. Drömma kan man ju alltid göra ;) För att trösta mig lite så är jag nu inne på min andra kopp varm choklad. MUMS!

Hur som helst. Till veckans träning. Den har gått mycket mycket frammåt denna vecka. Fria följet börjar återgå till sitt normala igen, dock har jag upptäckt att Diva överlag är förlångt fram vilket gör att hon tenderar att sitta lite snett. Mer jobb med andra ord ;) Sättandet hade hon "glömt" hur man gjorde i mitten på veckan men det är återställt till det normala igen. Inkallningen ser åter igen bra ut för att vara Diva, förutom lite mer fart sista biten som måste slipas till lite. Rutan fungerar återigen bra och hon har kommit till rätta med rutplaceringen igen =)

Apporteringen är det inte så mycket att säga om. Hon gör den utan några större problem, dock kan farten bli något bättre. Metallen apporterar hon utan problem bortsett från en STOR minneslucka i mitten på veckan då hon totalt "glömde" att man skulle sätta sig fot med apporten och la sig istället framför mig och morrade på den. *suck*

Vittringen hoppas och tror jag går frammåt. Hon väljer själv ut rätt pinne nu utan att vänta på att jag klickar då hon tagit upp rätt. Tror dock fortfarande hon är osäker på momentet. Men det tar sig väl med lite mer träning.

Fjärren har gått väldigt bra denna vecka. Hon flyttar inte frammåt 1cm ens =D *Stolt matte*

Så för att summera denna veckan så har det gått frammåt.

Inläggets citat: "For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness." -Ralph Waldo Emerson

Kommentarer
Postat av: Hanna

Lovely! Såg förresten att det inte går att efteranmäla till Matfors lydnadstävling längre, så jag kan ställa upp som kameraman i lugn och ro :)

2010-10-10 @ 18:19:34
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Tina/Rosso

Härlig träningsvecka ni har haft.



Man kan inta alltid ha roligt, ibland måste man plugga med att granska vetenskapliga artiklar...

Tur att du har din choklad.

2010-10-10 @ 18:24:42
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Choklad hjälper mot mycket! =)

2010-10-14 @ 17:50:22
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0