Tävling lkl III

Nu har det duggat tätt mellan tävlingarna, samt den sista tävlingen för året.Dagens tävling var den resultat mässigt bästa tävlingen i klass III så det är jag nöjd över. Dock är jag inte lika nöjd med hur den genomfördes. Diva kändes fin innan och vi fick start nr 3 av 6 hundar. Det var ganska kallt (-2), strålande sol och blåst.

Poängen blev följande:

Sittande i grupp: 10 p

Platsliggning: 10 p

Ff: 9 p (något snett sättande)

Sättande: 10 p

Inkallning: 9 p (något sent ligg)

Rutan: 0 p

Hopp-apport: 8 p (något tugg)

Metall: 0 p

Vittringen 6.5 p (tugg samt lyfter fel pinne)

Fjärr: 7.5 p (flyttar sig något frammåt. Dk)

Detta vart totalt 222 p och det bästa vi har haft. Jag kanske ska börja samla på 3:e pris? Nå det jag inte är nöjd med nu då. Det är att Diva fick noja 2 (!!!!!) gånger under programmet. Första gången hon fick snatt var då inkallningen var slut och vi skulle transportera oss till rutan. Jag tror det var av den anledningen som hon missade rutan totalt. Andra gången var då hon skulle gripa metallen :O Detta gör mig så otroligt ARG, så arg så arg. Att hon inte kan uppföra sig ordentligt. Jag kan köpa att hon missar på momenten men att hon helt enkelt bara struntar fullständigt i vad jag säger. Det gör mig tokig!

Fördelen med detta är ju att vi får en hel vinter att träna på momenten eftersom nästa utomhus tävling är i april ;)
Då kommer vi komma igen å ta ett första pris och sen är det minsan eliten som hägrar!

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Hihi, jag gillar verkligen våra fnattiga, glada hundar. Men fnatt på tävling är ju inte så kul! :/

2010-11-07 @ 17:42:57
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0