Viltspår

Jag har inte försvunnit från jorden än. Även om det känns så ibland. Dagarna flyter ihop och jag vet inte riktigt vad jag gör och det jag gör känns lite difust. Diva och jag har haft vila från lydnaden denna vecka och det kommer vi även att fortsätta med nästa vecka. Igår var vi ute i skogen med Hanna och hennes beardisar och la ett viltspår till Diva. Det var Divas första spår för säsongen och andra viltspåret hon har gått. Jag är verkligen nöjd med hennes insats, hon vart lite förvirrad och okoncentrerad i vinkeln vi gjorde och sen så börjde hon använda hög nos då hon kom nära rådjursklöven vi la på slutet. Men annars är jag verkligen nöjd då vi nästan enbart har fokuserat på att hon ska jobba med hög nos. Vi ska försöka lägga några till viltspår nu i sommar och förhoppningsvis så blir det ett anlagsprov så småning om =)

I morgon ska jag åka och titta på utställning som Hanna och hennes hundar ska vara med på.

Är i valet och kvalet om jag ska anmäla mig till U-SM elr inte. Diva gick inte så bra på tävlingarna som jag startat och undrar om det kanske är dumt att anmäla. Det är ju förvisso några månader kvar innan dess men jag vet inte..

Nu ska jag se klart på hockeyn, Sverige vs. Tjeckien.

Ha de så bra allesammans!


Inläggets citat:
If you are walking fast. Slow down because you might be missing life. -Unknown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0