Söndag 16 maj

Denna vecka har varit hektisk. Jobbat tisdag,onsdag och fredag. I torsdags var jag och 3 till ute i skogen för att snitsla spår som användes igår. Igår var jag assisterande tävlingsledare på rapporten och skrev lite tider och sånt. Det var verkligen en gren i brukset som jag vart intresserad av. Det ska jag nog allt testa med nästa vovve jag skaffar mig ;) Sedan bar det av till dansshowen och jag och min grupp var luffare. Det var super varmt i lokalen vi var i, både pga värmen ute och strålkastarna som fanns på scenen. Jag är dock nöjd med min instats och ja kommer verkligen sakna dansen om jag inte har möjlighet att fortsätta till hösten. 

I natt har jag och Linnéa varit nattvakter på en islandshäst tävling. Vi har då kollat till hästarna varannan timme samt gett dem mat igår kväll och i morse. Var hemma vid 7.15 då vare bara å äta frukost och packa in hunden i bilen och bege sig iväg på lydnadstävling. När jag for till klubben så spöregnade det och var 14 grader varmt, samt såndär tryckande värme. Inge vidare kul väder. Hur som helst så var det bara jag som startade klass 3 så det var bara Diva på platliggningen och platssittningen då de valde att inte ta in något fler ekipage. När jag och Diva precis skulle starta programmet så kom solen fram och verkligen STEKTE... FF gick inte så bra enligt mig men dommaren satt en 9:a och hon som skrev tyckte det verkligen såg fint ut. Men enligt mig så var det en väldigt vid högersväng (av Diva), dålig possition vid stegförflyttningarna bakåt samt lite snea sättanden. Resten av tävlingen gick totalt åt skogen så den behöver vi inte ens skriva om. Tänkte dock komma till vårt stora problem. Förra tävlingen så sprang hon ut till vittringen och la sig och tuggade på dom. Idag så sprang hon ut och nosade på alla och verkligen jobbade med nosen. Vilket var mycket bättre än förra gången. MEN efter att ha nosat på rätt pinne minst 2ggr (det såg ut som om hon verkligen visste att det var rätt) så gick hon runt och luktade sporadiskt runt pinnarna. HJÄLP nån?! Snälla!

Nu blir det nog vila i mellan 1 och 2 veckor för Diva. Hon ska snart till att löpa så de kan vara de som ställer till det för henne.

Litet tillägg är att jag kunde gå i shorts och linne igår vilket verkligen var härligt. Våren är verkligen här nu!


Inläggets citat:
”Anyone who thinks this is more than you can handle, is less than you deserve” ~Keith Scott


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Nästa gång fixar ni det! Ni är bäst! =) Så det så!

2010-05-18 @ 13:52:14
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin

Inte lätt det här med hundar... Men jag håller med Ingela, nästa gång fixar ni det!!



Härligt att ni har så varmt!

2010-05-19 @ 16:23:23
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Svar: Hmm okej. jobbigt att släpa med sej studentklänningen :P men man vill ju å andra sidan inte se underklädd ut heller :P

men jag har ju inga studentskor än!

2010-05-21 @ 09:53:33
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0