Debuten avklarad

Då var debuten avklarad. Inte så bra poäng blev det men jag är nöjd med tävlingen i det stora hela. Det blåste och var allmänt dåligt väder men som tur var så slutade det att regna tills vi skulle starta. Jag och Diva fick startnr 1 av 3 då 2 hade stryke sig.

Platssittningen och platsliggningen fick vi 10:or på. 

Fria följet: 9.5p
Domarkommentar: DK höger sväng. (jag vet inte ens vad jag gjorde där)

Sättande: 10p

Inkallning m ställ och lägg: 8p
Domarkommentar: Sent stannande (Jag är sååååå nöjd med detta momentet)

Sändande m lägg o inkall: 0p
Domarkommenatar: Återvänder (hon sprang åt höger istället för raktfram, och fick fnatt och sprang ett varv runt plan;))

Apportering o hopp över hinder: 8.5p
Domarkommentar: Bus, dk (gripandet var inte så snyggt utan hon slog med tassarna på den, dk vet jag inte vad de var)

Apportering metall: 0p
Domarkommentar: bus, släpper, apporterar inte. ( apporten var väldigt kall så hon tog upp den och släppte den och tog upp den igen och släppte.)

Vittringsprov o apportering: 0p
Domarkommentar: Utför ej momentet (hon springer ut och lägger sig och tuggar på pinnarna. Säger åt henne leta och till slut säger jag fot i hopp om att hon ska ta med sig en pinne men det gör hon inte. Detta beteende har jag inte haft förut och antagligen så var det en handling för att hon inte fått belöning på väldigt länge.)

Fjärrdirigering: 5p
Domarkommentar: Förflyttar sig, många kommendon. (Hon lyssnade inte och var nog ganska trött vid det här laget, och hon lyssnade inte så värst bra.)

Det blev totalt idag 185.5 p och ett 0:e pris.
Jag är trots allt ganska nöjd med dagens tävling. Dom momenten som gick dåligt vart de 0 på och annars hade vi ganska höga ppäng förutom fjärren där jag vet att vi har mycket kvar att jobba på. Bättre lycka nästa gång helt enkelt. Ska nu lägga fokus på att hon ska jobba längre utan belöning och sen så klart jobba vidare på de momenten som gick dåligt.  

Ha de så gött. Nu ska jag ut med Diva och köra igenom de momenten vi fick 0:or på.


Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Håller med de moment som du har fått poäng i är bra.

Nollorna, ja vad säger man det är levande varelser som vi har. Får träna mera.

Du är inte ensam om att inte vara nöjd. Rosso damsög från det att vi kom till Kristinehamn tills vi åkte.

Jag var riktigt irriterad på honom. Han nosade sig igenom varje moment varav han 0:ar sittande i grupp. Där står han med näsan klistrad i backen när jag kommer fram, nej inte nöjd...



Ha en bra lördagskväll Kram Tina/Rosso



2010-05-01 @ 16:05:08
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Jag tycker ni är bäst jag! Snart kommer ni att ha 10or och 9or på alla moment!

2010-05-02 @ 09:22:28
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin

Du har ju jättebra poäng, bortsett från nollorna. Skönt att ha debuten gjord iaf. Såg bilderna på din kompis sida, snyggt fritt följ!!

Kramar Malin & Dima

2010-05-02 @ 21:49:06
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0