Happy face

Jag vill bara börja med att tacka för de fina sakerna ni skrev om det förra inlägget. Det värmer verkligen.

Nu till mitt happy face. Anledningen är att jag idag fick reda på att jag klarade min engelska tenta i grammatik och lyckades få ett E på den delen :D Nu har jag bara en del av 4 kvar att tenta av sen är jag klar. Resultatet än så länge är två E:n och ett C och ett F då så klart, men de ska jag ändra på snart. Jag har även nu skickat in min anmälan till universitet till hösten. Spännande helt klart!

Ska försöka sammanfatta förra veckans träning här har jag tänkt. Så VECKA 10:
Gick lite upp och ner. Kan säga att de flesta momenten sitter ganska hyfsat nu. Rutan spinger hon ut varje gång:D Har dock svårt att stanna henne i den nu. Hon letar förbrilt efter sin leksak. Hmm..

Denna del kommer ni vara less på att jag skriver om ^^ Men FF klarade hon med en massa störning igår. Sara gick bakom oss hela programmet och det kändes verkligen bra. Vi hade även ställt ut ca 15 koner överallt på planen och hon var inte särskillt bekymrad över det. Testade även dirrigeringsapporteringn i går med fullt avstånd. Dock med brukar istället för apporter. Men hon gick stensäkert ut på rätt.. GLAD!

Fjärren går verkligen åt skogen. Och det har gjort att vi får skuta på vår planerade debut med några veckor. Tanken var att vi skulle ha startat den 14 april. Men eftersom fjärren inte alls funkar så vida jag inte står på ca 1 meters avstånd så struntar jag i debuten tills vidare. De övriga sakerna tycker jag verka fungera ganska bra. Väntar bara på att det ska bli lite varmare och tina bättre för att det inte ska vara så hårt i marken.

Idag har det varit den stora simmardagen. Båda hundarna har fått simma och är nu nöjd och glad. Jag har även bokat en massage till Diva nästa vecka. Så massören ska få känna igenom henne nu när det börjar bli hårdträning på g. Hon ska även få börja simma en gång i veckan Diva nu när det börjar bli dax för hårdare träningspass.

Något annat intressant att berätta för er? Hmm. Jag var ute och red i det super fina vädret en stund på eftermiddan. Så härligt, Gauti har börjat tappa vinterpälsen nu. Vilket betyder att våren börjar komma. :) Idag har jag även kollat upp stugor att hyra under SM i juni. Det fanns faktiskt en hel del kvar så mamma och jag ska boka i dagarna här.

Nästa helg är det dax för lydnadsträning för Linda igen. Ska verkligen bli kul. Ska fråga henne om fjärren då och rutan. Sen ska jag filura ut ett moment till.. Får se vad det blir.

I morgon blir en lugn dag då jag och Diva ska försöka hitta någonstans där vi kan gå som inte är asfalt, stenhård grusväg eller där jag sjunker igenom snön.. :P


Detta inläggets citat: “Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present.”

Ha de så gött!


Kommentarer
Postat av: Lisabet

Hej :)

Jag funderade på ungdomsträffarna på Sundsvall, det känns som om allting har avstannat nu under vintern, jag har i alla fall haft fullt upp och inte hunnit tänka på det så mycket. Men nu närmar sig ju våren och man skulle kunna börja träna lydnad på kvällarna. Men är det någon som är intresserad av det eller ville alla bara köra agility?

2010-03-17 @ 10:53:25
URL: http://aussieactionsmirra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0