Födelsedag

Lite sent att skriva det nu. Men idag den 8 mars på Internationella kvinnodagen så föddes Diva för exakt 3 år sedan. Min lilla skrot har hunnit med att bli 3 år. Grattis även alla kullsyskon på 3-årsdagen.  Som så många andra djur så har hon många smeknamn. Jag kan ju passa på att redo göra alla nu: Diva (så klart), Diva-Do, Bu, Lilla-Bu, Do, Surikaten och en del andra konstiga namn..

Våra nästan 3 år tillsammans har bestått av skratt, gråt, lycka och lite frustration. Och jag hoppas på många många fler såna år som jag redan fått. Men varje år som Diva får vara frisk och klara av att arbeta är så klart ett plus och jag är oändligt glad för varje dag som jag får med henne. Men underbarare hund får man leta efter. Iofs så säger alla det om sina hundar, men jag kunde inte ha fått en hund som passar mig så bra som Diva gör. Jag tvivlar starkt på att jag någonsin kommer kunna få en hund som passar mig lika bra som hon gör. Men det återstår att se om några år elr så.

Idag har vi tränat lite fjärr och det går ganska bra faktiskt, hon klarar sitt-ligg,ligg-stå och sitt-stå riktigt snyggt:D
Apportering har vi oxå tränat lite och det gick ganska så bra. Jag har nog mer elr mindre bestämt mig för att starta nu om det inte händer nått oförutsett.

Ikväll har jag varit på TL-utbildningen och vi har kommit riktigt långt nu. Vi har börjat med schemaläggning för tävling i brukset och sen har vi gått igenom alla bruksmomenten + lydnad i teorin och ska om 2 veckor ha lydnadsmomenten i praktiken. Här händer det grejjer serni.. ;)

Jag vill oxå tacka Anneli på Wynntorps Kennel för att jag fick köpa Diva av dig och hoppas att du är lika nöjd över att ha sålt henne till mig som jag är att jag köpt henne från dig.

 

Det blir återigen ett citat: "I am the master of my fate: I am the captain of my soul." Även detta från TV-serien One Tree Hill

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis syrran!! Tänk att vi är tre år redan...



Kramar från Dima & Malin hälsar oxå ;)

2010-03-08 @ 22:38:10
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Jessica

Grattis Diva! =)

2010-03-09 @ 20:04:22
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0