Ett mord

Dagen började med en promenad och på denna promenaden så började Diva gräva förbrilt i snön. Jag och mamma tänkte som vanligt har hon väl fått nån noja och gräver som en dåre. Efter en stund så far hon iväg i en väldans fart efter något litet och brunt. Hon får in det i munen, tuggar lite på det och då inser jag att jag måste försöka på ut DET. Jag lyckas inte då hennes käkar är stenhårt ihop satt. Släpper henne och hon springer ut på ängen (som det förövrigt är skare på) då släpper hon ut de hon har i munnen. Och vad tror ni inte då kommer ut? Jo, en mus! Hon spelar den lite mellan tassarna och ser väldigt road ut. Ungefär som oom hon har hitta väldens roligaste kotte som till och med lever och springer iväg om man inte passar den ordentligt. Hon kastar iväg den lilla musen en bit och springer efter för att försöka rulla på den. Det lyckas inte då hon missar, men det gjorde inte så mycket utan hon far upp igen och bollar den mellan tassarna lite till. Medan jag kvider på vägen att hon kan väl komma till mig? Jag har ju trots allt ost. Diva bryr sig inte ens om att jag har ost utan fortsätter med sin roliga leksak. Eftersom skaren inte håller för mig så får jag halvt krypa ut för att kunna komma så nära Diva att jag kan ta henne i halsbandet. Jag får alltså bevittna en "rolig" mus lek på marknivå ganska när till och med. USCH! Efter en slemig och en aning hårdhänt behandling dör den lilla musen. Så nu har jag alltså 2 mördar hundar :S Tessie mördade en skatunge då den sommaren vi fick hem Diva.

Annars har jag varit på elitträningen. Vi körde enbart sättande under gång och sittade i grupp då det är super hårt på planen nu. Men det gick bra och hon var lugn och fin.

TL-utbildning hade jag ikväll och det gick väl sisodär. Svårt. Vi håller på att lära oss att göra tidsplanering för tävlingar nu.

Jag har även färgat håret från blont till mörk brunt idag. Så jag tänkte att ni skulle få en bild på hur det blev.


Ni får nöja er med en fjortis bild;) Första gången i hela mitt liv jag är brunett föresten.

Inläggets citat från tv-serien One Tree Hill: "You cannot run away from weakness. You must fight it out or perish; and if that be so, why not now and where you stand?" ~Lucas Scott

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Mördarhundar.... trodde de var av annan ras. Hi hi



Tycker du passar lika bra som brunett som blond. men visst är det roligt att ändra lite då och då.

Jag själv har inte gjort något på länge så jag har fått naturliga ljusa slingor.....



Vad du är aktiv, kanonbra jobbat av dig.



Tusen tack för tummarna nu till helgen. Vi ska göra så gott vi kan, men först ska vi ha superkul.



Kramizzzar Tina och Rosso

2010-03-19 @ 08:49:13
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Snygg hårfärg! =) Indy ville också jaga en mus, den otäckingen!

2010-03-20 @ 19:19:12
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jag har sagt att jag också ska bli brunett dom senaste fem åren, snart är jag kanske mogen... =P

2010-03-20 @ 21:09:58
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: EmbLeM

Fint! Du passar i brunt hår :)

2010-03-21 @ 21:27:04
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Nej usch stackars! :'(

2010-03-21 @ 21:29:50
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Nej usch stackars! :'(

2010-03-21 @ 21:30:09
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hallå där kusin vitamin =D

Fin bild ^^

lade märke till citatet där, och jag tänkte bara säga att oth är bland de bästa tv-serierna som finns!

Hoppas allt är bra med dig? ;P

2010-04-01 @ 21:52:05
URL: http://sommarblomster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0