Där satt den!

Idag är en bra dag. Dagen började med att vakna 8, låg i sängen och såg på One Tree Hill ganska länge och sen så dansade jag igenom koreografin några ggr för att känna att den sitter och det gjorde den:) Sen fick jag för mig att jag har vare på tok för lat de senaste veckorna så jag tog med mig hundarna och sprang en sväng. Det kändes förvånansvärt lätt att springa och skönt var det att slippa tunga ytterkläder och utan ha mjukisbyxor och joggingskor. Diva var vädligt glad över att få vara ute och springa men Tessie däremot var ganska less så vi fick med jämna mellanrum stanna och vänta på att hon skulle komma ikapp oss.

Sedan har jag plugga lite FYSS (Fysisk aktivitet i sjukdomsprevention och sjukdomsbehandling) och det känns som om det börjar ge lite:)

Ikväll har jag och Diva varit och tränat. Vilket verkligen är en ovanlig kvälls aktivitet. INTE!
Idag har vi iaf tränat de mesta i klass 3. FF ser bra ut. Har just insett att min hund nästan aldrig går dåligt på det. Hon kan tränga en aning men hon går sällan om inte aldrig dåligt. Så  det känns verkligen skönt:)
Sättandet ser bra ut men inte perfekt. Lite att fixa där fortfarande. Rutan: Oj oj oj säger jag bara. Satt på första försöket idag och andra gången jag körde det så satt den oxå. Sprang rakt ut till den, stannade, la sig. Vilket lycklig matte det blev:D Inkallning m. ställande och läggande var inte så snyggt första gången. Men andra gången helt okej. Mer rutin. Fjärren: även idag hade hon snygga förflyttningar alla utom stå-ligg och stå-sitt. Det ser snygt ut på nära avstånd men jag får inte till det på långt av stånd, och 10 m är väldigt långt. =/ Men de löser sig nog.

Vi hade även en massa koner på plan idag och det gick bra hon var inte speciellt berörd av dom. Skönt! Det känns som om det går frammåt iaf:) Och rutan. It feels so damn good!

Dagen citat blir: "Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are." By Bernice Johnson Reagon

Hare så gött!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Jo de har jag också, inte så lite heller. Ja, var folk får saker ifrån är ett mysterium! Gillar dina "dagens citat" och speciellt detta: When the world says, “Give up.” Hope whispers, “Try it one more time." Det är nog min favorit hitills :)

2010-03-11 @ 02:59:36
URL: http://annaceciliabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0