Förändring?

Tror det senaste inlägget jag skrev var i torsdags, så jag borde skriva ett nu. Inte för att jag har så mycket att skriva, men ändå.

Idag har vi haft super fint väder här uppe, solen har varit framme och bara några moln har synts på himlen. Vi hade +4 grader mitt på dagen och vissa delar av grusvägarna har börjat bli mjuka. Trots detta har vi midje höga snöhögar utanför huset.  Hundarna blir "härligt" leriga och fina, men glad är de allt över att få springa i strilande vatten.

Jag letar fortfarande jobb men har inte hittat eller fått något, förutom de extra jobbet som översättare jag har. Men änsålänge så har de inte haft något jobb till just mig. Annars tummar väl dagarna på som de brukar. Kliver upp vid halv 9, äter frukost, går ut med hundarna, äter lunch, pluggar lite, städar lite, äter midda, ser på TV och divers kvällsaktiviteter och sen sova. Väldigt intressantat dagar. NOT!! Men men det är så det ser ut för tillfället.

En annan sak som jag håller på med är att skriva en till bok. Som en del av er redan vet så skrev jag en bok om Diva och lydnadsträning som PA förra året. Denna gång skriver jag en skönlitterär/fantasy för ungdomar. Vi får se vart de leder, har inte kommit så långt i den än men förhoppninsvis så blir det något bra i slutänden. Men det är ganska roligt tidsfördriv på dagarna då jag inte har något bättre för mig.

Jag har även tänkt börja motionera mer nu när det ändå är ljust så länge och jag ändå bara är hemma. Ska införa simning (för mig då) varje torsdag, dans på måndagar, promis med hundarna i princip varje dag och sen några löpar rundor i veckan. Har redan gjort ett par rundor och det kändes verkligen skönt. Att jag äntligen har fått blivit frisk och kan ta i utan att jag tror att jag ska dö. Har ju tänkt att jag ska springa Vårrustet även i år och måste väl ha lite bättre kondis för att orka springa 5 km under 35 minuter  som jag gjorde förra året..

I morgon ska jag åka in till stan och förhoppningsvis köpa mig en läderjacka, ett par solglasögon borde jag oxå köpa för såna äger jag inte ens.

Lika bra att sova nu innan jag börjar svamla för mycket.. God natt allesammans och ha en underbar söndag:)
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0