Tisdag 15/8

Idag vart det oxå jobb. Så mellan 7-16 jobbade jag och så trött som jag var i morse när jag vaknade var det länge sen jag var. Hur som helst så flöt jobbet på ganska bra, lite strul med några nycklar men annars var det väldigt fina lägenheter idag. Ikväll har jag sedan varit på tävlingsledarutbildning och idag var det dax för det skriftliga provet. Det gick hyfsat hoppas jag. Dom skulle rätta det på söndag så förhoppningsvis så får jag reda på svaret till veckan.

Vart jobb för min del i morgon med.. Ska även vara biträdande tävlingsledare på lydnadstävlingen i morgon och ev. skriva i 3:an och elit. Efter som det är lydnaden jag är mest intresserad av så tänkte jag passa på att få lite tips i de 2 högre klasserna.

Var ute och tränade Diva lite i kväll. Har haft lite strul med fjärren som jag inte har vetat hur jag ska få till. Men jag tror jag fick till det ganska bra nu. Tränade jag vittringen 2 ggr. Nu sprang hon ut och tog rätt pinne direkt båda gångerna. Dock så tuggade/ gjorde omtag 3 ggr på tillbaka vägen med pinnen. Jag har tränat mycket med att hon ska plocka upp pinnen och komma med den utanför momentet. Detta har helt klart gett resultat och hon tuggar inte alls nu när hon enbart hämtar den. Men då jag lägger till letandet så går hon upp i stress och det resulterar i tugg. Men det har blivit mycket bättre och jag hoppas få bort det iom att hon får mer stadga i själva gripandet. Jag gav henne heller inget berömord då hon tog rätt pinne och hon tvekade inte denna gång vilket verkligen är en förbättring.

Nu blir det lite te och macka och sen väntar sängen. Klockan står på 05.30 i morgon så för att vara utvilad i morgon så äre lika bra å krypa till kojs snart;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är fysiskt OMÖJLIGT att vara utvilad kl 05:30, inte ens om du går och lägger dig klockan 20 går det ;)

2010-06-15 @ 22:19:17
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Tina

Då ses vi på Fredag!



Du har väl mitt mob nr? Hör av dig.



Kram Tina och Marika

2010-06-17 @ 09:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0