Sista kurstillfället

Idag var det sista kurstillfället på valpkursen. Lite tråkigt att det är slut och jag vet inte heller när jag får möjlighet att vara "hjälpis" nästa gång. Hur som helst, det är väldigt kul att se utvecklingen från deras första tillfälle då alla var lite nervösa och inte riktigt visste vad det här med hund innebär. Sakta men säkert har dom lärt sig kontakt och andra mycket nyttiga övniningar. Idag så hade vi övningar att gå slalom mellan koner som det kåg köttbullar på, inkallning genom grupp och alla klarade dom övningarna galant. Snacka om duktiga valpar =D Vi som var instruktörer fick till och med var sin superfin blombukett av kursdeltagarna =)

Åter till mig och mitt hundliv. Idag har jag anmält mig och Diva till U-SM i klass 3 och hoppas kunna fila lite på momenten tills dess så hon kan dom riktigt riktigt bra =) Var ut och tränade henne lite ikväll. Rutan satt klockrent idag, jag ställde ut den innan vi gick ut och hon såg det inte men sprang raka vägen till rutan. Sen andra gången klämde jag i ett STANNA! och hon stannade på direkten utan att tveka. Gjorde även avslutet och det gick väldigt bra det med. Tränade lite på återgången i vittringen och hon tuggade inget alls idag. Verkligen roligt. Vanlig apporeting tränade jag gripandet och fart idag. Gripandena har verkligen blivit mycket mycket bättre. Nu använder hon nästan inte tassarna alls, bara någon gång ibland. Fjärren går däremot inte så värst mycket frammåt. Nu har jag fått nästa bakslag där. Hon lägger sig åt sidan och flyttar sig sakta men säkert till vänster sett från mig. Måste klura hur jag ska få till det där momenten alltså. Så för att summera dagens träning så är jag riktigt nöjd. Hon känns verkligen rolig att arbeta med och hon har glädje utöver det vanliga och engeri med för den delen ;)

I morgon ska jag arbeta, får se om det blir fler dar denna vecka med. På tisdag så ska jag skriva tl-provet, onsdag ska jag vara med och få tips i klass 3 och elit lydanden då vi har tävlingar, torsdag äre simning för vovvarna och på freda åker vi till Karlstad!!!


Inläggets citat:“Every evening it’s like a world war between my thoughts, and always ends the same, with a white flag and a walkover, and the next evening it starts all over again.”

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Jag saknar vår valpkurs! =)



Vi syns väl imorgon!? Huvva vad jag är nervös. Men det ska bli kul också!

2010-06-15 @ 17:00:21
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0