Midsommar

Dagen började med en härlig promenad å det fina soliga vädret. Sen så har jag målat ansikten på barn i 4 och 1/2 timme. Massor med barn var det som ville blir målad och det vart lejon, fjärilar, katter och sverigesflaggor under midsommar firandet. Det vart över 80 barn vi målade totalt jag och Linnéa så vi har verkligen jobbat idag..

Till den STORA nyheten nu. Diva har börjat löpa. Vilket betyder att om hon inte gör ett stop i löpet så blir det start på U-SM i augusti. Tänk att hon lyckades pricka in löpet precis mellan SM och U-SM. Bra jobbat tycker jag. U-SM tävlingarna börjar den 30 juli och håller på till den 1 augusti. Fredagen är det veterinärbesiktning, invigning samt freestyle och brukslydnad med skott. Lördagen är det agility heat 1, bruksspecielen, freestyle och lydnad omgång 1. Söndagen är det agility heat 2, lydnad omgång 2 och prisutdelningar. 

Jag och Diva har tränat lite både igår och idag, gripandet på apporteringen går faktiskt mycket bra nu mera. Fjärren går peppar peppar frammåt. Hon verkar förstå mycket bättre då jag bytt ord från 'ligg' till 'ner', sättande från stå är dock fortfarnade lite knivigt men jag hoppas få till det bra till SM. Det som är otroligt trevligt med Diva är att hon inte alls är påverkad av sina löp elr har iaf inte varit. Så jag hoppas kunna träna som vanligt med henne även framöver.


Bilden är från U-SM 2009.

Nu är middagen serverad. Idag blir det hemma gjord potatissallad, grillat kött och korv samt sallad. Till efterrätt serveras det någon form av chokladkaka med mörk, ljus och vit choklad i.

Glad Midsommar allesammans!


Inläggets citat: 

”Happiness comes in many forms – in the company of good friends, in the feeling you get when you make someone else’s dream come true, or in the promise of hope renewed.” One Tree Hill


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vilken väldresserad hund som planerar in löpet så bra i tiden! =)

2010-07-01 @ 09:29:39
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Junitjej

En sådan fin bild på er!

2010-07-16 @ 22:07:02
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0