Glädjebesked

För att kompensera de sista inlägget jag skrev så kommer nu ett i positiv anda. Vi tränade idag alla moment i klass 3 förutom hopp-apport och gruppmomenten. Jag ställde ut planen och var noga med att inte gå en raklinje från rutan till konen. Sen så började jag med FF:et. Hon var pigg och alert men det märkets att den senaste tiden av värme gjorde att hon inte orkade så värst långt. Håller dock på att belöna upp FF:et så det blir bättre och bättre från gång till gång. Hur som helst så höll hon bra position vid varje vänstersväng, raksträcka (i språng, vanlig och sakta) och hon hade även fina förflyttningen.

Sättandet gick bra de med.

Inkallningen m. ställande å läggande: där delade jag upp momentet i 3 delar och körde först från ligg-stå och här hade hon bra fart och bra ställande. Stå-ligg gick suveränt idag, har nog inte sett henne lägga sig så snabbt någonsin och hon hade väldigt bra fart även här. Ligg- fot och här har vi ett litet problem. Hon travar mot mig så här tränade vi fart med godisburk bakom mig.

Rutan hade hon väldigt bra fart den första gången och stannade väldigt bra på mitt kommando. Andra gången lite sämre tempo men stannade även då väldigt fint på mitt kommando. Sista gången så valde jag att träna enbart fart och la ut godisburken i rutan så hon hade bra fart ända in. Tack så hemskt mycket Tina för hjälpen nere på SM med rutan! Det har verkligen varit guld värt. Synd bara att vi bor så långt ifrån varandra.

Metalapport var det nästa perfekt idag. Lite dålig fart som vi jobbade bort efter ett par repetitioner.

Fjärren har hon nu börjat förstå att hon ska ha baktassarna "fast limmade" i marken och de börjar se bra ut på nära håll. Även om vi har långt kvar på fjärren för att den ska bli perfekt så är jag nöjd med framgångarna hittintills.

Vittringen gick idag sisodär. Mamma var med och la ut pinnarna och det resulterade i mer nosande än vanligt då jag lägger ut pinnarna. Hon smakade även på fel pinne men tog sen rätt pinne. Andra gången så var det mycket snyggare och hon tog rätt pinner direkt efter att ha nosat på en annan. Dock saknar vi fortfarande lite på farten in men jag känner mig nöjd med den framgång vi nått än så länge. Det har gett resultat att träna det 1 gång om dagen i 4 veckors tid.

Även om inte något moment är riktigt perfekt och det finns saker att förbättra i alla så är jag verkligen nöjd efter dagens träning. Går det lika bra som det har gjort idag på träningen så är jag mer än nöjd på U-SM.



Ha en trevligt helg allesammans!


Tyckte detta citat passar just nu.
Inläggers citat: "You cannot run away from weakness. You must fight it out or perish; and if that be so, why not now and where you stand? - Lucas from One Tree Hill


Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Fattar knappt nåt men härligt :D ;P

2010-07-17 @ 00:25:19
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0