Elitträning

Börjar kort att berätta om gårdagens hjärtattack. Igår när jag vaknade så hade inte Diva sådan fart ut från mitt rum som hon brukar ha. Hon bara skrittade och såg allmänt hängig ut. Hon fick mat å jag tar på henne kopplet för att vi ska gå ut och rasta å hämta tidningen. Å Diva kan knappt gå :O Uppför backen får ja skjuta på henne för att hon ska kunna gå upp för del. Ja tänkte direkt på de värsta som kan hända och fick nästan tårar i ögonen då jag tänkte på att nu har hennes ben rasat totalt. Efter att chocken hade lagt sig så kom jag fram till att det nog var träningsvärk efter att hon hade legat på vibrationsplattan då hon fick massage i söndags. Mycket riktigt så var hon mycket piggare i går kväll och helt fräch i morse.

Detta gjorde att elitträningen inte var i fara alls idag utan vi åkte dit och Diva var verkligen taggad å ville träna. Jag valde att träna rutan en gång idag och hon sprang direkt in å ställade sig =D YES!!! Resten av momentet gick bra förutom att avslutet var lite slarvigt. Efter det så gjorde vi lite högersvängar för ja har känt att dom har vare lite vida. Men dom ja tränade med tyckte att dom var fina så ja får tro på dom då;) Sedan körde ja fjärren, dock bara förflyttningarna: ligg-sitt-stå och ligg-sitt-ligg-stå men dom var verkligen skitfina idag. Hon flyttade inte tassarna alls frammåt. Den ni ;) Sen så tränade vi sittande i grupp å där satt hon 2 minuter utan problem. Verkligen skönt! Sen så vare de här med plattsliggningen då. Hon låg hela tiden å var inte alls besvärad av varken flugor, mygg elr annat. Men hon la sig på sidan ungefär vid 3.30. Morr! Måste försöka få till de där alltså.

Sen när ja kom hem så tränade jag vittringen 2 ggr. Första gången med 3 pinnar å de funkade bra även idag. Andra gången med 4 pinnar å då så bestämde ja mig för att klicka något senare då hon var påväg med pinnen till mig ist för när hon grep pinnen. Hon hade dock lite sämre fart in till mig andra gången men själva letandet var bra.

Såhär lite mer än en vecka till U-SM känner ja mig ganska nöjd faktiskt. Hon är i bra form nu och jag är glad oavsett vilken plats vi kommer på om hon bara gör sitt bästa och lyssnar på mig =)

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Härligt att träningsvärken släppte, då var det ju helt enkelt det :P

2010-07-20 @ 23:35:21
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Hanna

Låter som det var en bra träning igår, kul :) Jag var tvungen att skjutsa johan till matfors efter husvisningen igår så jag hann inte komma, och mobilen hade jag såklart glömt hemma :( Blev till att stanna kvar i matfors och träna på deras lilla klubb istället.

2010-07-21 @ 09:52:26
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Hu, förstår att du blev rädd! Vilken tur att det bara var träningsverk!

2010-07-21 @ 22:26:22
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Tina/Rosso

Ja mycket ska man vara med om. Skönt att hon repade sig såpass snabbt.

Har läst ikapp din blogg och tycker din träning har gått riktigt bra framåt. Du har en bra syn på att träna hund Cissi, tvivla aldrig på det. Att man får sina funderingar betyder igentligen på att man är fokuserad och aktiv i det man gör. Fortsätt i samma stil.

Så glad jag blir att läsa hur bra rutan fungerar nu, härligt. Verkar vara på bra gång med fjärren och vittringen också.

Jag tycker som du att ni är i en kanonform till U-SM

Ha nu skoj framtill dess och ladda baterierna....

Fina halsband hade hundarna fått.



Lycka till, pappsen hälsar till Diva.



Kram från oss.

2010-07-23 @ 20:16:13
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Malin

Fy vilken chock, men vilken tur att det bara var träningsvärk!!



STORT lycka till på U-SM!!!!!!!!!!!



Kramar Malin & Dima

2010-07-23 @ 22:23:38
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0