10 juli

Tänk er. Det är redan 10 juli. Halva sommaren har snart gått, värmen verkar dock inte ha någon som helst plan på att lämna oss än iaf. De senaste veckorna har varit varma och härligt. Härligheten delar jag dock inte med så väldigt många. Hundarna tycker det är vamt och väldigt jobbigt, mamma tycker det är vamt och större delen av min vänskaps krets tycker att det är varmt.. Jag själv älskar det varma och 20 grader börjar nu kännas kallt.

Hundpromenader och tränar har fått förläggas på mornar och kvällar då hundarna kan anstränga sig utan att ligga på golvet å vara helt slut efteråt.

I går så tränade jag båda hundarna vid 11-tiden på kvällen då det var svalt och skönt. Diva var helt galen och tyckte verkligen det var en bra idé att träna den tiden på kvällen. Jag började träna lite fritt följ och hon gick SKIIIT bra igår. Jag har nog aldrig upplevt så mycket energi och så mycket power i henne och hon har kunnat hålla ihop. Annars brukar hon bli slamsig och hamna lite för långt fram i positionen men igår låg hon bra hela tiden och till och med i språng marchen så hade hon bra position. Vändningarna på stället var hon klockren på och de gick super fort. Sättande undergång gick bra och jag tränar det mest nu för att underhålla det. Vittringen har jag bara använt 2 pinnar på och det verkar som om det ger resultat. Jag tog bort godisarna som jag har haft vi pinnarna och hon hade mycket bättre tempo och koncentrerade sig mycket bättre på pinnarna. Fjärren gjorde jag några gånger och det funkade ganska bra igår den med. Snabba byten och tekniken var helt okey igår.

Tessie var som vanligt lite halvgalen även hon. Kylan måste ha gjort dem gott igår för båda hundarna jobbade mycket bättre än vanligt. Jag tränade lite ff med Tessie oxå hon har verkligen utvecklats med tanke på hur det har sett ut. Fjärren tränade jag lite med henne med och även inkallning. Det roliga är att se hennes glädje då vi tränar. Jag strävar inte efter nått väldigt bra resultat med henne men hennes glädje är tillräcklig!

Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är det skönt med värmen!! Här har vi haft 32 grader idag, och det är inte alls för varmt:) Men förstår ju hundarna att de tycker det blir jobbigt. Kul med en så bra träning, det bådar ju gott inför U SM!!

2010-07-11 @ 16:10:24
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0