Lydnadsträning

Idag tog jag och mamma och for på klubben. Mamma filmade vårt FF, vilket jag kan tillägga så riktgit snyggt bortsett från några små missar (ett snett sättande, hon var för långtfram vid språngmarchen och sen glömde hon bort att vi skulle göra en helt om) men jag är super nöjd med det. Nu när jag räkade upp felen så kändes det verkligen som att de var många, men med tanke på att Diva är en snabb hund så rättar hon till saker ganska fort och det gör att dessa blev ganska små missar ändå.

Rutan gick JÄTTEBRA idag. Hon sprang ut och ställde sig i mitten av rutan med mycke attityd och fart. Sen la jag henne i rutan medans jag gick runt henne och det är ingen som helt problem.

Dirrigerings apporteringen gick verkligen superbra den med. Idag la jag även till apporten i mitten. Hon klarade de galant utan problem så nu är det bara jobba på fart in och avstånd:)

Inkallningen fungerade för engångsskull vädligt bra den med.. La snusdosan bakom med kycklig (MUMS;)) och hon stannade riktigt fint, och la sig med senare..

Vittringen gick bra idag, vi är fortfarande kvar på samma nivå som innan, med godis mellan pinnarna och hon får inte riktigt plocka upp någon pinne än. Risken är att vi får en massa plockande så bara..

Jag känner mig verkligen hoppfull om start i 3:an nu i vår. Det finns så klart mycket kvar att träna innan allt sitter ordentligt men vi är en bra bit på väg nu:D

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vår träning har liksom fått tagit en vilopaus medan livet känns skruttigt. Men helt klart är det dags att ta sig i kragen! =) Så visst ska vi ta en träningsträff igen. Indy tjatar på mig.

2010-01-19 @ 17:56:08
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hon med beardisarna! ;)

Har just upptäckt att det var en stor miss att låta Yrsa plocka upp vittringspinnen på en gång, nu har jag mycket riktigt fått en hund som först äter upp godisen och sen kastar sig över första bästa pinne... (fast inte om det bara finns två pinnar att välja mellan, då använder hon näsan) Jaja, är väl bara att försöka lära om då... =)

2010-01-20 @ 13:40:06
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Tina/Rosso

Härligt att träningen går så bra. Ni är jätteduktiga.

Ser fram emot eran tävling.

Kram Tina och Rosso

2010-01-22 @ 13:13:57
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0