Favorit i repris

Dagen till ära blev det samma träning som igår. Dvs. fjärr och vittring inne. Jag är fortfarande väldigt förkyld men det går sakta men säkert åt rätt hålle.

Vi har idag -18 grader och soligt och fint. Mamma tog promenad med hundarna i morse medans jag sov, det var verkligen snällt. Nu åter till träningen. Jag började idag med vittringen, struntade att stoppa pinnen i godispåsen utan gnuggade den i handen. Första 2 ggr så var jag lite snabb att klicka då hon var och nosade på rätt pinne. Men 3:e gången så väntade jag lite längre med risk att hon skulle ta upp fel pinne. Hon grep över fel pinne men bytte sedan och tog rätt. Jag körde en 4:e gång och då efter att ha ätit upp alla godisar så tog hon rätt pinne direkt. Så duktig hon är. På bara 2 dagar har vi kommit jättelångt i både fjärren och vittringen. Det betyder såklart inte att det inte kommer bli bakslag och vi måste gå tillbaka, men just nu känns det verkligen bra.

Fjärren gick som sagt smidigt idag och hon står stilla utan att trampa en massa när vi gör förflyttningarna. Jag fick bort det genom att klicka då hon stod prick stilla och eftersom hon är snabbtänkt så fattade hon snabbt att hon skulle stå stilla. Nu ökar jag tiden som hon ska stå och det gör att hon blir stadigare och mer förväntansfull.

Jag har även funderat lite över inkallningen. Det måste vara så att hon inte förstå att det ska gå fort. Hon är så snabbtänkt då de gäller träning så det måste vara något fel som jag gör. Samma gäller rutan, något som jag gör som jag inte gjorde innan jul. Måste nog filma och se hur det ser ut.

Jag har även skicka mail till Heidi Billkvam och hoppas kunna få träna ett pass för henne då vi är nere i Karlstad för SM..

Vad ska mina bloggläsare göra i helgen mån tro då?
Ha de så bra:)


Kommentarer
Postat av: Lisabet

Jag blev så motiverad av att träna när jag läste ditt inlägg att jag inte kunde låta bli att träna lite inomhus jag med! =)



Jag funderar också på att åka till U-sm i år, vet du hur det funkar med anmälan till det, visst ska man inte kvala eller så, det är bara att man ska ha tävlat under det senaste året eller nått sånt va?

2010-01-29 @ 16:31:51
URL: http://aussieactionsmirra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0