Träning

Igår var det lydnads träning på klubben med Sara, Ewa och Lena. Diva och jag var sist dvs hon var het som en spis då de väl var våran tur:P

Vi tränade lite stegförflyttningar och det gick helt okej. Rutan håller jag ju på att "programera" om, det gick bra sista gången, men det behövs nog några gånger till för att hon ska förstå helt och hållet. Sedan gjorde vi fjärren, den går verkligen inte frammåt :/ Antar att det bara är att nöta på så som vi har gjort och hoppas att vi är klar nån gång i april:P

Apporteringen testade jag med. Gick inte super bra precis.. Så vi får helt enkelt fortsätta med gripaövningarna för sig och fart för sig.. Vittringen gjorde vi oxå. Nu har hon komme på ett sätt som inte gillas av matte! Hon springer ut, nosar på en pinne, smakar på den och sen byter till rätt.. Hon nosar inte ens igenom alla pinnar utan tar bara rätt pinne utan vidare. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det problemet... Något förslag?

Sedan kan jag meddela att Diva har gått från att vara en diverse olika djur till att nu vara en sakletare. Varje morgon då jag sitter och äter frukost hämtar hon diverse saker till mig:) Hon är så snäll, det brukar var halstabletter, näsdukar, vantar, godispapper, pennor och i morse var de mina duntofflor. Hon är så snäll, elr ja, anledningen till att jag blir glad över att hon kommer med dom är för att annars skulle hon lägga sig någon annan stans och tugga på dom och kanske äta upp nått som inte är till för hundmagar..

I måndags så hade vi första tillfället på TL-utbildningen. Det var roligt och jag hoppas jag kommer kunna klara provet på slutet så jag senare kan utbilda mig till domare:)

Efter utbildningen så hade jag dans för första gången på 3 veckor:D Det var verkligen kul att vara tillbaka och en massa massa koreografi att lära sig;) Men det gick förvånansvärt lätt att lära sig den, var alltså 3 veckors koreografik på 1 tillfälle;) Men träningsvärk kan jag lova er att jag har.

För er som insett att hundträningen blir en allt större del av denna blogg kan jag bara erkänna att så äre. Trots bitande vinterkyla och meter djup snö så är träningen i fullgång. Jag har nog aldrig varit såhär flitig med hundträning nått år. Så jag hoppas att det ger resultat och att vi har vårt LPIII innan sommaren.. om de nu är ett rimligt mål:)

Nu ska jag allt återgå till engelska grammatiken. Ha en bra onsdag allesammans:)


Kommentarer
Postat av: Malin

Nu har jag skickat ett mail till dig, så du vet vad du håller tummarna för ;) Jag tror säkert att LPIII är ett rimligt mål för er, ni verkar ligga i hårdträning:)



Ha det gott!

2010-02-10 @ 16:58:50
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0