Torsdagsträning

Idag var det dax för först tenta och senare torsdagsträning med elitgruppen. Tentan gick uruslet (dagens ämne var engelska gramatik), träningen sisodär.. Diva och jag har inte tränat sen förra torsdagen förutom de vardagliga promisarna. Diva var supertaggad och lite för het. Det var -14 grader så det blev en snabb träning för alla oss. Jag valde dagen till ära att träna FF och inkallning med ställande.

FF var hon för pigg och trängde en aning men det blev bättre mot slutet. Domaren som oxå är med i gruppen sa att vårt ff idag låg på en 9:a vilket jag självklart är nöjd med, men det brukar vara mycket bättre.  Så FF ligger på högnivå och det är jag glad över.

Inkallningen m. ställande och läggade gick bra för att vara oss. La ut leksaken bakom henne, sen då hon stannade (vilket vara ett dåligt ställande) så fick hon bryt och sprang som en dåre. Sedan testade jag igen och då gick det mycket bättre.

När jag kom hem tränade vi kon, även här var Diva för taggad och sprang med bra fart ut till konen men sen så började hon bita i den. Gjorde om och la snusdosan bakom för att hon skulle lugna sig lite, då gick det förvånansvärt bra. Sedan tränade vi fjärren inne och det gick faktiskt bra:)

För första gången på flera månader så testade jag engagemangsövningarna, idag bjöd hon på snurra runt, ligg, ställande, hakan i baken, och åttan. Det var verkligen duktig hund idag.

Lägger med en bild från våren -09, på vårt fotgående.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0