Seeegt

De senaste veckorna har varit seg, mycket seg. Hundträningen går inte alls så mycket framåt. Förvisso har vi inte haft möjlighet att träna kontinuenligt heller pga vädret. Antingen har det varit kallt, mycket kallt, elr så har det varit runt -10. blåst och snöat.

Jag var och tränade i söndags och vissa saker gick bra, ff fick vi till riktigt bra och ja har lärt mig hur fort ja måste springa för att Diva ska kunna vinkla snyggt. Inkallningen sisodär.

Dock har vi stora problem med rutan. Igen! Ska träna på ett tag till och se hur det blir då träningstillfällen blir oftare. Jag håller seriöst på att bli GALEN på rutan. Tog med mig Tessie och tränade henne med och tror ni inte att hon klarar det galant från 25 m?! Jo självklart. Tror ni det är möjligt att göra hela lydnadsprogrammet med Diva och byta hund enbart vid rutan? Skulle verkligen behövas. Antingen så har hon för högfart och stannar inte elr så springer hon för kort och stannar innan rutan. Morr!

Idag på långpromenaden så kom ja fram till att min hund måste ha nån bokstavskombination. Helt allvaligt, så fort hon får chansen så springer hon, då menar ja inte trav elr lugngalopp utan FULL FART. Hon måste vid varje litet hål stoppa in trynet och kolla vad det är. På varje litet ställe där någon har gjort avtryck i snön så måste hon kolla och om det är ett långt spår så måste hon springa ut och kolla med. Detta kan inte vara ett normalt beteende! Har aldrig varit med om en hund som har så mycket spring i sina ben. ALDRIG! Nog för att ja har träffat hundarna som har spring i sina ben och tycker det är kul att springa men dom bli nöjd. Det blir inte Diva :O

Har tänkt åka å träna lite hundar i morgon och förhoppningvis så går det bättre då! Annars kanske vi ska göra som hockeylagen gör i dåliga tider: byter tränare. Nån som har ett bra tips på nån som vill ta över å träna Diva? =P Nä skämt och sido, inte ska ja byta bort min bästaste träningskompis inte.

Tänkte även passa på att skriva lite om 2010 i morgon i ett blogginlägg. Ha de gött så länge.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, helt allvarligt så låter det precis som om det är Dima du är ute med!! Full fart där oxå & allt ska kollas mycket noga & gärna smakas om det är ngt ätbart, typ bajs eller ngt annat smaskigt...:O Men jag älskar denna goa hund precis som hon är, vild, galen & go :)Det blir ju liksom aldrig långtråkigt ;)

2010-12-30 @ 01:04:09
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Hanna

Här har det också varit ofrivilligt träningsuppehåll eftersom jag förgiftade båda hundarna med grislever... Framförallt Viggo blev jättedålig, men nu kan han iaf äta små portioner av sin vanliga mat :)



Med tanke på hur bra du hjälpt mig och Yrsa med rutan säger jag det igen: det är beardis du ska ha! ;)

2010-12-30 @ 10:06:26
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Hahaha, ja du, jag känner igen det där med spring i benen! Indy har så mycket spring att han galopperar på stället i kopplet medan jag står still!!! =)

2010-12-30 @ 16:36:38
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0