18 december

Bara 6 dagar kvar till jul. Hur kan det vara möjligt att tiden går så fort? Jag tyckte nyss att jag var ner till Stockholm på U-SM, eller att ja nyss flyttat och flyttat hem igen. Tiden har verkligen gått fort.

Hur som helst Hanna tyckte att det var en utmärkt idé att ta sig ett träningspass idag så jag nu när kylan ändå har passerat så kan jag väl ändå passa på även om snöar.  Klockan 10 hade vi uppställning och inräkning på klubben (ja det var bara ja och hanna + hennes 2 hundar och Diva), det snöade och blåste på tvären mellan minus 8 -10 grader. Till vår stora besivikelse så täcktes planen av ett ca 20 cm snötäcke, dock var parkeringen hyfsat plogad så den fick duga. Diva var verkligen hyper idag, suck. Men matten får väl skylla sig själv, har inte tränat pga kylan på ett tag nu. Jag började med att träna lite ff med svängar och stegförflyttningar samt ingångar. Hon var som sagt taggad men de gick helt okej. Rutan gick väl sisodär. Hanna hade tränat den innan och antagligen låg det godissmulor i den så Diva struntade helt enkelt i att lyssna på stannande kommandot. Tränade om några gånger och de positiva är att hon verkligen hade fart och bra attityd.

Inkallninge gick väl sådär, hon hade väldigt långt stannande men det blev bättre sista gången. Hon förvånade mig dock vid apporteringen idag, lämnade henne med apporten i munnen först gången för hon var så laddad och jag antog att hon skulle slamsa och inte ville riskera det. Detta gick superbra. La ner den framför henne andra gången och även det fungerade bra :D

Det snöar fortfarande ganska mycket och eftersom vi bor i bushen så plogas inte vägarna så bra heller. Jag fick strunta i föreläsningen på skolan igår för att det snöade så mycket att jag inte visste om ja skulle kunna ta mig hem efter åt utan att köra fast.

Tänkte att jag skulle summera detta år men får ta det i ett blogg inlägg mellan jul och nyår :)

Hoppas alla ni får en bra helg :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, hon hade ruggigt bra fart, och att jag hade sölat en massa ostbitar i rutan kan ju inte hon lastas för :) Dumt att du bor ute i bushen, nu missar du allt gofika och nintendo 8-bitars :)

2010-12-18 @ 16:02:00
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0