Flyttad

Då är jag på plats i Östersund i min lägenhet. Men jag tänkte börja med att berätta lite om lördagen. På morgonen så var det tävling (lk 1-elit och spår och sök appell) på klubben och jag var tävlingsledare i kl 2 och 3. Det gick ganska smidigt, bortsett från några små missar i 2 FF:n där jag råkade dirigera fel :P Jag är dock nöjd med min insats och med lite träning så ska jag nog kunna ta mig an eliten med ;) På lördagkväll så begav ja mig av till Linnéa för att kolla på lysnatta. Hela norrlandskusten ska tydligen vara upplyst av mashaller och det var vädligt vackert vid ständerna på utsidan ön =)

Igår (söndag) vart det en tur med hundarna på förmiddan innan tåget gick. Tåget var framme i Östersund vid 16.24 och med 4:a väskor och lite regn så valde jag att ta taxi de 3.5 km till lägenheten. Väl framme var det bara att knata iväg till affären för att inhandla lite middag. Kvällen gick åt till att packa upp och städa samt att försöka få det hemtrevligt.

Vaknade någon gång vid 5-tiden i morse av att det var ljust i rummet och låg kvar och drog mig till 6.15. Efter frukosten (fil och flingor) och påklädningen så bar det av till skolan. Förmiddagen bestod av en massa information om skolan, kursen, team buildningen som ska vara nästa vecka och så lekte vi lekar innan lunchen klockan 12. Efter det så knatade jag ner till busstationen och köpte en turlista och tog bussen hem. Väl hemma så beslöt jag mig för att gå å hämta böckerna som fanns på en ICA affär ca 3.3 km bort. Detta betyder att jag hittintills har gått över 1 mil redan idag :O Inte konstigt att jag har lite ont i fötterna.

Staden är fin och jag tror nog att jag ska kunna trivas här och på programmet. Känner mig dock lite ensam, saknar Diva och längar hem, men det går nog över snart =) Ska ner till Sundsvall och hämta bilen och cykeln till helgen så då får jag träffa dom igen =)

Nu ska jag återgå till engelska kursen som jag oxå läser nu. Ha de gött allesammans.

Tänkte lägga upp en bild oxå. Detta var utsikten från mitt fönster igår kväll!



Inläggetscitat: "Sometimes someone has to walk out of your life, for someone better to walk in." -Pudgie Eugene

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Ja varför tog du inte bilen på en gång? :P

2010-08-30 @ 22:17:03
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tur att du lämnade bilen i sundsvall så vi får träffa dig i helgen :)

2010-08-31 @ 08:35:32
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Emblem

Sv: Aha okej

2010-08-31 @ 14:06:40
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Åh vad jag känner igen mig från mina första dagar som student i Umeå! =) Snart känner du dig nog hemmastadd men jag förstår att du saknar hundarna och allt här hemma!

2010-09-01 @ 07:53:45
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin

Skönt att va på plats, men jag förstår att du längtar hem oxå!

Lysnatta verka va mysigt!



Kramar Malin & Dima

2010-09-02 @ 21:00:09
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0