Vecka 15

Vecka 15
Det var länge sen jag skrev ett ordenligt sånt här inlägg om hur träningen under veckan har gått. Som alltid så har  det gått lite upp och lite ner. Rutan gick ena dan väldigt bra och andra dan vädligt dåligt. Vill träna inkallningen från rutan några gånger till innan starten för att kunna känna mig säkrare på det. FF har jag inte träna något denna veckan eftersom jag är rädd att tjat ut det. Gruppmomenten känns väldigt stabila och jag känner inte sån stor oro alls över dom. Det är klart dom måste fortsätta tränas det måste ju allt;) Sättandet funkar bra och jag ser inga som helst bekymmer i detta moment. Inkallning m. ställande och läggande måste jag repitera några gånger till innan starten för att jag ska vara lugn. Men jag har gjort det några gånger på promenaderna och då har det fungerat galant. Måste oxå träna mycket fart och framför allt då sista sträckan då hon gärna travar elr tvekar. Apporteringen har verkligen gått åt skogen denna vecka. Metallen ville hon inte ens hämta och träappotern la hon sig på. Jag har valt att inte träna det sen dess utan tar upp det igen till veckan och hoppas på förändring. Vittringen har gått kalasbra och jag är verkligen nöjd med de framsteg hon har visat denna vecka. Framförallt då i ingångarna med pinnen i munnen. Fjärren är nog det moment som det har blivit mest skillnad i denna vecka. Då jag ändra strategi så har hon börjar förstå vad det går ut på och att hon ska lägga sig och sätta sig bakåt. Jag tänker nog träna det intensivt denna vecka för att se om det blir något större resultat i det.

Idag har det varit första tillfället på valpkursen. Det var verkligen varriernade raser som är med. En boxer, 3 vorster, dvärgpudel, japansk spets, spaniel, dvärg schnauzer, och power puff. Alla valparna var verkligen trevliga och det ska bli kul å se hur det utvecklas.

I morgon så ska förhoppningsvis jag och mamma åka till klubben en sväng och förhoppningsvis så kan hon film så jag får se hur det ser ut.


Inläggets citat: "I don't know my way through a maze of gray skyscrapers, but I'm willing to learn." Detta kommer från en låt som heter Manhattan from the sky by Kate Voegele


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Det är det som är tjusningen med kurser tycker jag; blandningen av alla olika raser och ägare! Så roligt!

2010-04-19 @ 12:24:36
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0