Vårkänslor

Har inte så mycket att berätta egentligen. Jag och Diva har inte tränat sen i torsdags så jag har vare lit lat. Igår så va jag på trav på morgonen och kollade då Mirre startade sitt russ Polenta i ett provlopp. Sen åkte jag vidare vill stallet direkt och fick då reda på att jag kunde göra sällskap med Elin på Prins. Solen tittade fram i slutet på turen och det vart verkligen härlig väder. Sedan tog jag och mamma en cykeltur på näsan 1 timme i det super fina vädret. Tillbringade kvällen i sängen tittandes på en film=)

Idag var det uppstigning 07.15 idag för att vara i stallet 08.30. Idag var det Gunna som fick sig en tur även denna gång fick jag sällskap av Elin. Då jag kom till stallet hade de redan hunnit bli +3 grader ute med sol och blåhimmel. Sen raka vägen hem och äta lunch och plugga Britisk histora och politik. Åkte sedan efterlunch vidare till klubben för att vara tävlingsledare på en träningstävling. Klockan 1 åkte jag därifrån för att åka till Linnéa och rida henne unghäst Brynjar. Som ska tilläggas är 4 och helt underbar, det var första gången jag red på honom och jag fullkommligt ÄLSKAR den hästen. Måste kanske kidnappa honom från henne;)

Sen så pratade vi en massa och sen åkte jag hem för att ta ut mina små djuren en sväng. Hade dom lös på gården medans jag stoppade in ridgrejjerna i garaget och jag vänder ryggen åt dom i kanske 5 sekunder och Tessie är då spårlöst försvunnen. Diva kommer då jag ropar på henne med Tessie är borta. Lyckades få Diva att visa mig åt vilket håll Tessie hade sprungit iaf. Springer in och tar på mig ett par mjukisbyxor eftersom jag springer runt i mina röda långkalsonger med hål lite överallt (även kallade tomtebyxor av Linnéa) och hämtar ett koppel. Tar med mig Diva och går över till mormor och morfar då jag antar att hon är där. Men icke. Då ser jag henne på vägen kanske 50 meter bort. Ropar henne och hon stannar upp och tittar på mig med stora ögon och sen kommer hon som ett spjut springade mot oss. Bara å koppla henne och då inser jag att så klart har jag bara 1 koppel med mig.. Tur Diva är lydig så hon fick vara lös.

Jo jag har en sak som jag inte berättat.. Jag har nu anmält mig till en tävling i klass III då så klart, om hon inte börjar löpa dvs... Jag förväntar mig inte något toppresultat utan snarare ett kvitto på hur träningen går och sen för att jag ska få lite rutin eftersom jag aldrig har tävlat högre än klass II förut.

Det var verkligen inte meningen att inlägget skulle bli såhär långt. Om någon har orkat läsa såhär långt så grattis =) I morgon kommer jag skriva om hur utveckligen denna vecka har gått eftersom detta inlägget blev så långt.
Lägger upp en bild på mig och Diva från vintern -08.



Detta inläggets citat "Do not look back and grieve over the past, for it is gone; and do not be troubled about the future, for it has not yet come. Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering." ~Lucas Scott One Tree Hill


Kommentarer
Postat av: Malin

Riktigt bra citat! Visst är det skönt med vår, allt går liksom mycket lättare då. Roligt att tävla, jag vill oxå det, men behöver träna en hel del till innan det är dags. Lycka till!!

2010-04-11 @ 23:57:09
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha! Hade glömt bort att jag kallade dom för tomtebyxor xD

2010-04-12 @ 07:16:44
Postat av: Marika, Nellie & Speja

Kul med en tävling att se framemot!!

Vårkänslorna srudlar här med:-) Blir lite avis, skulle gärna ta en tur på hästryggen...



Stor kram

2010-04-12 @ 20:30:46
URL: http://nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Marika, Nellie & Speja

Kul med en tävling att se framemot!!

Vårkänslorna srudlar här med:-) Blir lite avis, skulle gärna ta en tur på hästryggen...



Stor kram

2010-04-12 @ 20:32:29
Postat av: EmbLeM

Min reaktion när jag och Nicklas åkte förbi var typ: Va har lillBrynjar blivit så stor så man kan sitta på honom? :O ;)

2010-04-12 @ 22:21:27
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

SVAR: Ojojoj det trodde jag inte :P stor häst ;)

2010-04-13 @ 20:48:56
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0