Träning igen

Ni måste tro att jag inte gör något annat än å träna. Men jag gör faktiskt andra saker än att träna =P Men idag var jag på klubben och tränade. Var tyvärr bara jag där från träningsgruppen men vi fick en hel del gjort ändå.

Började med stegförflyttningar och det börjar se riktigt bra ut nu. Hon hoppar inte iväg åt vänster längre och det är skönt. Sen så tränade vi lite kon och det gick väldigt bra. Har inte gjort det på ett tag men det gick riktigt bra.

Rutan tränade vi sen och bortsätt från att hon vart otroligt störd då de kom en människa och hade en schäfer och tittade på oss. Då kunde hon inte riktigt koncentrerad sig på att springa till rutan. Men jag fick till några rikrigt bra skick och jag är verkligen nöjd med de sista skicket då hon stannade mitt i rutan.

Inkallning från enbart det andra läggandet för att få till farten tränade vi med. Det märktes verkligen en stor skillnad på farten på slutet. Härligt!

Fjärren tränade vi liten och även här märks att hon lätt bli ofokuserad pga av förlite stabilitet i momentet men annars snyggt.

Apporteringen vart vårt dåliga moment idag. Jag vet inte vad jag har gjort för fel för idag så la hon sig bara på apporten då jag sa åt henne att komma med den. Undra om det är tillfälle att låta de momentet vila lite ett tag och ta upp det precis innan tävlingen? Jag tror nog det blir så.

Jag får nog ändå vara ganska nöjd med dagensträning då hennes utvecklingskurva går stadigt uppåt i de flesta momenten. Allt tar ju sin tid och så småning om så kommer allt sitta, man får inte glömma de små framstegen!

I morgon blir det träningsvila för Divas del och förhoppningsvis en jogging tur för min del. Ska även till stallet och rida Gauti och fortsätta plugga till engelska kulturtentan.


En till bild från gårdagen och Divas härliga lerbad.


Inläggets citat:
”Most of the time the greatest rewards come from doing the things that scare you the most.” Whitey Durham from One Tree Hill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0