Promenad alá Diva

För 3:e dagen i rad så har solen lyst och värmen har sakta men säkert börjat nå norrland med. Det ligger kvar ca 3 dm snö på marken men vägarna är fri från den iaf.  Dagens aktivitet blev promenad med lite stannaträning och att hon ska sluta upp fot (som på rutan i klass 3 och elit), det gick bra och hon lyssnade bra idag. Efter grusvägen där vi gick finns det en bäck som sakta men säkert börjar tina fram och den mynnar ut i en kohage och den hittade så klart Diva. Överlycklig över att kunna springa runt och skvätta vatten gjorde att en bra stund blev jag och mamma stående och titta på henne då hon sprang runt där i det först väldigt rena vattnet, som tyvärr senare förvandlades till ganska bruntvatten. Det brydde sig inte Diva ett dugg om, utan fortsatte glatt sin lek i dyhålet. Dagen till ära hade jag med mig faktiskt med mig kamera och det betyder att ni kommer få några bilder från promenaden och lite bilder på snödropparna som återfinns i mammas rabatt. Titta och va glad att ni inte äger Diva:P Just vid detta tillfälle iaf;) 

      







Ni kan ju tänka er vad hon var skitig då vi kom hem. Men då grävde hon lite i snön hemma och blev ren och fin så hon slapp dusch.

Träningen förra veckan har gått mycket frammåt. Del för att jag började träna lite på gripandet i både vittrningen och vanliga apporteringen och det har hon snappat upp väldigt fort. Fjärren känns det åter igen lite som om vi sitter fast i, men vi ska träna den i morgon och se hur det ser ut. Den stora skillnaden från tidigare är att hon nu mera håller vittringspinnen hela vägen fram och framförallt håller den stadigt!

Kvällen tillbringade jag först på klubben och tävlingsledarutbildning där vi fick vara tävlingledare åt elitstatsninggruppen i bruks. Alltså dagens uppgift var att kommendera ett helt elitprogram. Svårt var det med tanke på att jag aldrig tidigare har sett ett sånt program. Men det gick bra och jag är nöjd:)

Sedan for jag vidare till dansen och det gick verkligen superbra idag. Kände skönt att får anstränga sig ordentligt då de varit dåligt med joggande för min mage har krånglat sen jag börjde med reningskuren. Men hur som helst så blev det dans iaf. Vi tränade på introt till vårshowen som vi ska ha och sen så fick vi några nya steg.  I morgon ska jag anmäla mig till en till kurs Streetdance/hip hop medel/avancerad.

Ops! Ytterliggare ett långt inlägg. Sorry!


Inläggets citat: "Our biggest regrets are not for the things we did... but for the things we didn’t do" ~Lucas Scott från One Tree Hill

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Varför är det så lockande med lerbad? Konstiga hundar! =)

2010-04-13 @ 09:03:32
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Tina/Rosso

Äpplet faller inte långt ifrån trädet...

Diva är sååå lik pappsen. Vadå lerbad, smutsigt???

2010-04-13 @ 09:44:27
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Jessica

Är glad att jag har en pudel, enda vattenapporterande rasen som hatar vatten! ;)

2010-04-13 @ 19:23:55
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0