Mord nr 2 och lydnadsträning

Jag hade egentligen inte tänkt skriva nått inlägg idag men eftersom de har hänt en massa intressanta saker idag så kunde jag inte låta bli.

Hmm undra vilken dag de var, de var nog söndag tror ja. Linnéa klippte håret på mig och vi var och handlade lite. Elr jag handlade ett diadem och hårsnoddar. Hur som helt så vart de bara topparna som klipptes men bra blev de. Tack så mycket till Linnéa.

Idag skedde alltså mord nr 2. Även denna gång av Diva. I morse då mamma var ute och rastade henne medans jag låg kvar i sängen så grävde hon fram en mus och denna gång, ÅT hon upp den! USCH!

Sen så har jag varit på Qi-terapi idag. Vädligt spännade sak alltså. Man mäter alltså balansen i kroppen med ett pennliknande förmål för att kunna se vart det är obalans någonstans och så ordnar man det med ett infrarött ljus. Detta ska allstå göra så att kroppen mår bättre, och sen ska jag äta en rensningskurs som ska rensa ut alla slagprodukter i kroppen. Får se vad det blir av de hela. Men de ska bli spännande å se om det blir någon skillnad eller inte.

Ikväll så var jag och Diva iväg en sväng på klubben och tränade lite. Vi tränade idag rutan,inkallning, fjärr, hoppapport och sättande under gång. Jag vet inte om det var min inställning att det skulle funka med rutan elr om det var för att jag inte la ut någon leksak från början idag. Men hon sprang ut med bra fart och då jag ropade stå så stannade hon. Lite utanför rutan 2 gånger men jag brydde mig inte så mycket om det för hon nosade iaf inte. Som sagt jag brydde mig inte om så mycket annat än att hon inte skulle nosa i rutan efter leksaken. Och vet ni? Det gjorde hon inte en enda gång idag. Så jag är SUPER nöjd med den delen idag.

Inkallningen tränade jag bara ställandet idag. Jag gick ut mina meter och sen så kallade jag in henne och hon lyssnade även där vädligt fint och stannade snabbt. Skönt med tanke på att vi inte har tränat det på säkert 2 månader.

Fjärren fick jag till några snygga växlingar utan att hon flyttade sig frammåt något. Fortfarande mycket jobb men det tar sig verkligen.  Så nu kan hon ligg-stå, ligg-sitt-stå på 15 meter utan att flytta sig frammåt. Vädligt nöjd med resultatet är jag.

Hoppapport tränade jag enbart återhoppet. Jag testade först med att sätta henne med nosen mot apporten som jag lagt ut men då fattade hon inte alls och kom travandes tillbaka till mig och sen hämtade hon apporten men missade hoppet. Så jag gjorde om och satt henne på andra sidan hindret för i rakt ut, sen lite till vänster och sen lite till höger så hon fick anstränga sig lite för att kunna hoppa över hindret och inte springa på sidan. Det var verkligen hjärngympa för lilla vovven. Men hon skötte sig bra och bortsett från de första gångerna så klarade hon det bra och tuggade inget vid ingång elr transport.

Sättande under gång tränade jag bara för att hon inte ska glömma bort det. Jag varrierar med att göra halvhalter vid sättandet så jag ska få snabbare reaktion och det ger resultat.

Så för att summera detta inlägg så jag kan bara säga att jag är SUPERnöjd med dagens träning. Så många moment som hon klarade galant idag. Så nu ska jag suga på den här karamellen (träningen) ett tag och vara nöjd över det =) I morgon så har Diva simning så då blir det ingen träning alls.

Ha de så bra!

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Ha, ha. Gott med möss :D

2010-04-07 @ 23:40:17
URL: http://tomik.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Får hon ingen mat, stackars hund som måste äta möss och skator och annat knepigt!? ;)

2010-04-08 @ 13:16:51
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: EmbLeM

Spännande den där Qi-terapin :) Hur gick det till och vad kostade det? :P

2010-04-09 @ 14:41:59
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0