Bodybuilder

Diva kommer sluta som bodybuilder. Inte nog med att hon simmar en gång i veckan nu så har jag satt igång med att hon får bära sin klövjeväska för att få mer muskler i ryggen som hon svankar lite i. Snacka om muskulöshund ja kommer få;)

Förhoppningsvis kommer hon se något bättre ut än denna hund iaf och inte lika mycket muskler ska de inte bli jag lovar :P


Mer saker vi har gjort idag är att vara och träna med elitträning. Vi var så få idag (bara 3) vi började med gruppmomenten i eliten eftersom jag var den enda som ska tävla 3:an. Platssittningen först och då gick jag och gömde mig för första gången och var borta i lite över 2 minuter. Hör och häpna när jag kom tillbaka och momentet var klart satt hon finast av alla. Lyfte inte en enda tass och hade inte tittat åt något annat håll än där jag försvan. Så stolt över min lilla vovve. Sen gjorde vi platsliggningen med läggande och sättande från höger-vänster och tvärt om. Även detta momenten funkade veckligen bra trots att vi inte har tränat de sen i höstas då de varit så kallt i marken.

Sedan körde Ylva och Zeff (Schäfer) igenom dirrigeringsapportering, dumrutan och FF. Och jag är verkligen imponerad av deras konskick och gripande. Så snyggt. Jag få allt fila lite på de för att de ska bli lika snyggt;)

Men nu till våra moment. Jag började med att värma henne och då gjorde vi dumrutan. Det gick förvånansvärt bra. Hon tog något steg åt sidan då jag kom upp vid sidan av henne vi ställandet. Men annars var de verkligen skitsnyggt. Men de får vi träna mer på till hösten;) Jag vill inte strula till sättandet i onödan.

Sen var inkallning från stå-ligg-fot. Jag valde att fokusera på läggandet och farten denna träning då jag körde ställandet i tisdags. Hon la sig väldigt snyggt. Inte en tillstymelse till att fundera och sen göra utan då jag sa de så la hon sig med inte allt för många steg. Så nöjd. Däremot farten måste vi klura lite mer på. Jag testade med leksak men de tyckte hon inte var så super kul. Men annars väldigt nöjd.

Sen gjorde vi återhoppet med apport i munnen. Även här har hon problem med farten. Hon travar och bryr sig inte alls om att skynda sig vilket hon annars ALLTID gör. Funderade lite och jag höjde hindret från 2 plankor till 4 för att se om hindrets storlek kunde ha någon betydelse och visst hade det de. Men inte tillräckligt för att hon skulle galopera hela vägen. Men då kom jag på den smarta idéen att lägga ost i snusdosan och kasta den bakåt då hon startade och det funkade MYCKET bättre än att slänga leksak. Så hon hade till och med galopp hela vägen in sista gången.

Jag vet att jag har sagt det tidigare och jag måste bara säga det igen. Vi är verkligen på gång nu. Momenten börjar sitta ganska bra och jag kan nu börja mixtra lite med dem och få till detajlerna för att de ska bli super bra. Ska bli kul att se hur vi ligger till när vi väl ska starta. Som tur är så har jag till augusti på mig att fila ytterliggare på klass 3 momenten då de kommer bli dom jag startar nere på U-SM. Ingen brådska med elitmomenten. Dom tar vi till hösten =)

 Lägger in en bild på mig och Diva från U-SM i Boden. Kan ju tillägga att jag längtar efter sommaren nu;)



Jag har varit så dålig att skriva ett citat på slutet i de senaste inläggen men här kommer ett iaf. "You have every moment and every second to do what ever you want with your life. Make it woulderful and make it mean something. Don’t just let it go on like it always have been." - Unknown

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ni tränar så flitigt =) Här har vi inte varit på klubben på närmare 2 veckor för jag har jobbat och jobbat, men imorgon ska jag iaf dit en sväng innan det är dags för jobb igen... Jag ska också köpa klövjeväskor till mina, Yrsa behöver också muskla på sig i ryggen. Ser fram emot en muskulösare hund, men inte alla tovor som väskan kommer ge... ;)

2010-04-09 @ 12:36:49
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Cicci

Det var riktigt härligt väder hela helgen och måndag och tisdag, men nu är det kallt och regnigt :/



Jo du, det huset var ganska så skapligt. Jag tyckte att huset jag bor i var stort men jämfört med det så är det ingenting. Jo, men många här borta har någon som kommer och städar åt dem.. :)

2010-04-10 @ 03:31:53
URL: http://annaceciliabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0