Bryt ihop och kom igen

Det har kommit lite snö här uppe, även om det är lite.
 
Ibland är det nödvändigt att brya ihop för att sedan komma igen. Man brukar kunna se saker som man tidigare missat då. Det har jag gjort och nu ser jag saker ännu tydligare än innan.
 
Det kändes inte som att Joy alls tyckte lydnaden var rolig i söndags och jag började tvival på att det är någonting för oss. Jag tog med mig Diva på klubben i tisdags och körde igenom några elitmoment och testade en massa av tipsen vi fick i helgen och de fungerade kanon. Hon gick så fruktansvärt bra. Det kändes helt underbart att få bryta av de dåliga känslorna med Joy och enbart fokusera på Diva även om hon också gör att jag sliter mitt hår stundvis men glädjen är det inget fel på hos henne. Ser verkligen fram emot helgen träning i arenan för att fila lite på länkning blanda annat. Sedan hoppas jag det kommer mer snö snart så det blir bättre underlag ute, nu är det stenhårt vilket gör att det inte blir mycket träning av.
 
I går var jag till veterinären med Joy eftersom hon var så kissnödig i helgen och jag var rädd att det skulle vara livmoderinflammation eller urinvägsinfektion som spökade. Som jag misstänkte så var det urinvägsinfektion och nu har hon fått medicin och förhoppningsvis så blir hon pigg inom några dagar. Känns skönt att ha fått en förklaring till varför hon var så låg och orkeslös i helgen. Nu får hon vila en vecka från träningen och sedan kommer vi igen. Tusen tack till alla hundvänner där ute som peppat, kommit med stöttande ord och tips på idéer. Ni är guld värd! <3 Tack vare er har jag kommit fram till hur jag ska lägga upp träningen framöver, vad vi ska fokusera på och hur jag ska bygga upp hennes självförtroende (och lite av mitt självförtroende). 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0