Summering av 2013 och mål för 2014

Nu när jag sitter och tittar tillbaka på det gångna året så inser jag vad mycket om har hänt. Ett riktigt framgångsrikt år har vi haft även om det har varit upp och nedgångar på vägen. 
 
Joy
 
 
Vi började detta fantastiska år med en miljösökskurs vilket såhär i efterhand var bland det bästa vi kunde ha gjort. Så otroligt roligt som vi hade och vad Joy växte som hund av den kursen. Efter det har vi fortsatt träna vanligt skogssök vilket Joy älskar. 

MH:t nere i Skåne med alla kullsyskonen missade vi tyvärr eftersom hon bestämde dig för att börja löpa då men tog igen det vid ett senare tillfälle. 1:a på skotten blev det och super nöjd i övrigt. 
 
Tävlingsresultaten:
Vi tog de två återstående godkända resultaten i nybörjar klassen i rally (100p & 98p)
3 godkända resultat i fortsättningklassen (94p, 87p & 98p) 
2 godkända resultat i avancerad klass (77p & 83p)
 
1 första pris i klass 1 (165.5p med en 0:a på läggandet)
2 första pris i klass 2 (178.5p & 185.5p) 
Klubbmästare i lydnadsklass 2. 
 
 
 
En fin fin avslutning på detta år blev det när Joy och jag kom med på talanglägret i Vårgårda , vilken fantastisk möjlighet. 
 
Vilket år vi har haft! Hon är en helt fantastisk hund och jag ser verkligen fram emot nästa år och alla nya möjligheter. 
 
Diva
 
Ja, vad säger man?! Vilket år! Här kan vi prata berg- och dalbana. 
 
Inledde året starkt med två KATASTROF tävlingar varav den ena resulterade i hela 21 poäng i mästarklassen i rally. Vet inte hur många gånger jag har övervägt att pensionera denna hund i år, kastats mellan hopp och förtvivlan. Glädjen finns men det finns också en MASSA annat. Men skam den som ger sig!

Tävlingsmässigt har vi uppnått följande:
5 godkända resultat i mästarklassen i rally och där med Rallylydnadsmästare! (70p, 89p, 82p, 89p och 84p)
ÄNTLIGEN 1 första pris i klass 3 (273.5p)
Silver på Ungdoms SM i mästarklassen i rallylydnad
 
Kanske inte en uppsjö med framgångar men det där första priset i lkl 3 kan jag leva på i flera år och är bland de största bedrifter (kan möjligtvis diskutera om U-SM silvret 2009 är större) vi gjort. 
 
 
Bland det finaste på hela året var de raderna som Lotta skrev om oss i artikeln om U-SM. 
 
Själv har jag tagit min dubbla kandidatexamen, folkhälsa och sociologi och börjat på magisterprogrammet i Sociologi. I höst blev jag tillfrågad om jag ville utbilda mig till tävlingslydnadsinstruktör och jag kunde inte tacka nej. Nu är det två gånger kvar innan vi blir utexaminerade och det känns så roligt. Så glad över att jag fått den möjligheten och jag längtar så efter att få börja ha kurser till våren. 
 
Mål 2014

Det börjar bli dags att blicka framåt mot nästa år och nya mål ska sättas upp. 
 
Joy
-Första pris i klass 3 och förhoppningsvis start i eliten
- Starta på ett WT
- Starta på en söktävling
- Ta sista godkända resultatet i avancerad klass i rally
- Start på U-SM i lydnad, rallylydnad och ev. bruks
 
Diva
- Vi siktar högt och säger 3 första pris i eliten och Lydnads Championat
- Starta på U-SM i lydnad och rallylydnad
 
 
Snart lämnar vi detta år bakom oss och ser fram emot ett nytt år med en piggare matte som kan lägga upp ännu bättre träningspass och skapa bättre förutsättningar. 

Dessutom har vi ett fantastiskt gäng med träningskompisar som stöttat, klurat, peppa och gett råd, ni är bäst! Ni vet vilka ni är, ingen nämnd ingen glömd. 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Mål 2013? Det var nog lite Tryckfels-Nisse där, eller hur? Härliga mål annars! :-)

Svar: Haha, det har du helt rätt i :P självklart ska det vara 2014.
None None

2013-12-27 @ 11:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0