Med sikte på nästa tävlingssäsong

Jag och hundarna har just kommit in efter en långpromenad och så fort jag satt mig i soffan hör jag hur blåsten tar tag i huset. Antar att stormen Ivar är påväg, över 30 meter per sekund kunde det blåsa ikväll/natt. Den tänkta träningen är inställd och hundarna och jag kommer spendera kvällen i soffan framför en film med tända ljus och te. Telefonen får sitta på laddning i fall strömen försvinner ikväll. 

Detta år är snart slut och jag har så smått börjat planera inför nästa år. En sammanfattning av detta år kommer jag lägga upp i helgen. Jag har med siktet inställt på nästa års tävlingssäsong satt igång fysträningen med Joy. Hon går numera med viktmanschetter på promenaderna och jag tycker hon har fått ett längre steg i traven när hon inte har dem. På söndag ska hon äntra simbassängen för första gången också. 
 

Lite musker har hon men hon är fortfarande ganska tunn, speciellt om jag jämför henne med Diva och hennes muskler. Haha!

 
En grymt ful bild (jag kan verkligen inte få henne att stå snyggt uppställt fritt) men här syns det verkligen att det hon ser ut som ett streck. 

Diva däremot har jag ökat simningen på och hon börjar få rejäla bakbensmuskler igen. Även hon har benmanschetterna på sig på promenaderna för att öka muskulaturen i frambenen. Eftersom vi satsar på eliten nästa år så vill jag ha så bra förutsättningar som möjligt för att hon ska klara av påfrestningarna med sina framben. Så i vinter ska vi se till att skaffa ännu mer muskler fram. 

Diva ser också så ful ut på bilden (hon kan inte heller ställas fritt :P) Till skillnad mot förra sommaren så tycker jag att hon musklat på sig på framförallt bakbenen men också fram en del. Det glädjer mig så att se. 
 
Denna bild är tagen i maj förra året och är 8 månader efter frambensoperationen operationen. 
 
Nu ska här grundas så vi är fysiskt redo att ta oss an alla utmaningar nästa år :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0